• IPO-ul Puig este cea mai importantă ofertă publică inițială de pe piața spaniolă din 2021 și până în prezent, arată analiștii XTB.
  • Grupul Puig este o companie multinațională de modă și produse cosmetice cu o istorie de 110 ani și este alcătuit din 17 mărci globale.
  • În 30 aprilie se va stabili atât prețul oficial al acțiunilor Puig, cât și volumul final emis, iar în 3 mai se face debutul pe piața publică.

Începe numărătoarea inversă până la listarea companiei Puig. Compania deține mărci de lux precum Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier sau Rabanne. Este cea mai importantă ofertă publică inițială de pe piața spaniolă din 2021 și până în prezent, arată analiștii din cadrul XTB.

După rezultatele record din 2023, când multinaționala a obținut vânzări de 4,3 mld. de euro, a fost decis pasul următor spre bursă, devenind accesibilă noilor investitori. Totul indică faptul că evaluarea companiei o va plasa în topul celor mai importante IPO-uri din ultimii ani.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Cine este grupul Puig?

Grupul Puig este o companie multinațională de modă și produse cosmetice cu o istorie de 110 ani. Este fondată de omul de afaceri Antonio Puig Castelló în Barcelona. Grupul, controlat în prezent de familia Puig, este alcătuit din 17 mărci globale.

Multinaționala are un istoric bun în ceea ce privește achizițiile de companii, în cazul cărora îi păstrează pe fondatori și încurajează colaborarea (ei dețin, uneori, acțiuni în cadrul companiei). În acest fel, continuă alinierea intereselor companiei, oferindu-i în același timp o mai mare forță financiară.

Când are loc oferta publică inițială a Puig și ce preț vor avea acțiunile?

Calendarul IPO este destul de „intens”, însă investitorii interesați să cumpere acțiuni Puig trebuie să cunoască doar două zile-cheie:

30 aprilie: se va stabili atât prețul oficial al acțiunilor Puig, cât și volumul final emis.

3 mai: prima zi de tranzacționare pe bursă. Cea mai importantă dată pentru investitori, deoarece în această zi începe tranzacționarea acțiunilor pe bursa spaniolă.

Până mâine nu va fi cunoscut prețul cu care vor fi listate acțiunile Puig, dar se știe că valoarea va fi cuprinsă între 22 și 24,5 de euro per acțiune. Astfel, compania ar urma să aibă o evaluare finală între 12,7 și 13,9 miliarde de euro. Aceste cifre depășesc primele estimări ale multinaționalei, care anticipau o evaluare de 10 miliarde de euro.

Cum se va desfășura IPO-ul Puig?

Listarea la bursă a grupului Puig va fi structurată în două părți.

Prima constă într-o emisiune de noi acțiuni în valoare de 1,25 mld. de euro, iar a doua într-o ofertă publică de vânzare a acțiunilor existente în valoare de 1,36 mld. de euro.

Deși familia a fost dispusă să lase până la 49% din companie în mâinile altor acționari, ei vor păstra 77% din acțiuni. Și peste 90% din drepturile de vot.

Care sunt mărcile grupului?

Grupul Puig operează, în prezent, în 32 de țări prin intermediul a 17 mărci. Pot fi clasificate în două tipuri diferite: afaceri proprii și licențe. Cu toate acestea, majoritatea veniturilor companieii provin din mărcile pe care le deține, ceea ce îi oferă un control mai mare asupra managementului.

Dintre mărcile proprii ale Puig se remarcă Carolina Herrera, Jean Paul Gaultier, Nina Ricci și Rabanne. În 2023, ele au contribuit cu 23% la veniturile totale ale companiei, depășind un mld. de euro în vânzări nete.

Care sunt ultimele achiziții ale multinaționalei? Brandul de cosmetice Charlotte Tilbury și compania de parfumuri Byredo.

La rândul său, licențele cele mai notabile ale Puig sunt Louboutin, Banderas sau Adolfo Dominguez, linie de parfumuri din care deține 15% din totalul companiei. În plus, grupul deține și participații ne-majoritare la mărci precum Isdin, Granado sau Scent Library.