Work from home-ul din pandemie a dus consumul casnic de energie la un nivel record, acesta crescând cu 5% în 2020, în timp ce industria a frânat piaţa totală.

Consumatorul casnic a devenit vedeta sistemului energetic în 2020, munca şi şcoala de acasă sau pasiunea descoperită pentru gastronomie ducând cererea de energie din domeniul rezidenţial la volume record.

Iar lucrurile nu se vor schimba din moment ce toţi mai mulţi anagajatori au anunţat că şi după pandemie se va menţine un program de lucru hibrid, la cererea miilor de salariaţi. Astfel concurenţa pe piaţa furnizorilor pentru micii consumatori va creşte, spun oamenii din sector, scrie Ziarul Financiar.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Potrivit datelor din raportul Autorităţii Naţionale de Reglementare din domeniul Energiei (ANRE), consumul intern de energie s-a redus anul trecut cu circa 3%, dar „de vină“ a fost industria, puternic lovită de criza sanitară.

Odată cu instituirea măsurilor de carantină, cu trecerea şcolii online şi a aplicării la nivel naţional a strategiilor de muncă de acasă, consumul casnic a crescut însă semnificativ, cu 5% după cum arată tot datele ANRE. Mai mult, sistemele hibride promovate de tot mai mulţi angajatori vor face ca această tendinţă să se menţină pe termen lung.

„Având în vedere evoluţia acestui format de lucru hibrid, consumatorii casnici se vor focusa mai mult pe eficientizarea costurilor pentru energia electrică consumată. Odată cu liberalizarea pieţei de energie, concurenţa din partea furnizorilor a sporit“, explică reprezentanţii furnizorului de energie Restart Energy.

Lucrul interesant este că stând acasă, am devenit mai curioși și am verificat mai bine facturile. Vestea bună este că 40% din consumatorii casnici sunt în zona concurențială, adică și-au ales oferta de energie, conform datelor de la ANRE. Dar, 14% dintre români au restanțe la plata utilităților.

Chiar dacă consumul intern a scăzut cu 3% în 2020 din cauza industriei, lovită de criza sanitară, cel casnic a crescut cu 5% datorită muncii de acasă, scolii online, o mulțime de device-uri care consuma, dar și a gătitului.

Tendința de consum mare va rămâne, pentru că deja multe companii fie și-au lăsat angajații să lucreze de casa, fie au implementat stilul de muncă hibrid. eMag, de exemplu, a luat deja această decizie pentru 3.000 de angajați.