La câteva luni după ce Adidas a rupt legăturile cu rapperul și designerul de modă Kanye West din cauza controversatelor sale comentarii, compania germană anunță acum că riscă pierderi masive dacă nu își poate vinde marfa și ridică semne de întrebare cu privire la opțiunile pe care le are pentru adidașii “contaminați” cu imaginea lui Ye în valoare de 500 mil. $, scrie Washington Post.

În luna noiembrie, reprezentanții Adidas spuneau că ar putea recupera „marea majoritate” a pierderilor prin rebranding-ul pantofilor distinctivi, vânzându-i cu reducere. Experții au avertizat atunci că decizia Adidas este deosebit de provocatoare, deoarece compania se va confrunta cu probleme etice și financiare la fiecare pas. Analistul Wedbush Tom Nikic este de părere că Adidas ar putea pune în aplicare planul de a vinde marfa cu reducere, fără etichetă, transformându-le în ceea ce el numește, „Zombie Yeezys”.

„Dar propunerea mea este sincer riscantă”, a menționat Nikic. „Decizia s-ar putea întoarce împotriva lor dintr-o anumită perspectivă. Ar putea părea că profită de pe urma colaborării cu o persoană care a făcut declarații antisemite.”, a explicat analistul.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

O altă opțiune ar fi lichidarea mărfurilor rămase prin magazine cu discount, cum ar fi TJ Maxx sau vânzarea produselor unui intermediar care să le distribuie mai apoi comercianților cu amănuntul din țările în curs de dezvoltare, a declarat Mark Cohen, directorul de studii cu amănuntul al Universității Columbia.

O variantă luată în calcul este distrugerea pantofilor, o practică despre care unii experți spun că este ceva obișnuit în industrie, în ciuda implicațiilor etice și de mediu. Mărci de modă cunoscute, precum Coach, Victoria’s Secret sau Louis Vuitton au primit însă recenzii negative în ultimii ani pentru că și-au distrus mărfurile pentru a păstra valoarea mărcii lor. În 2018, Burberry a declarat că va pune capăt practicii de ardere a mărfurilor nevândute după ce anunțase că a distrus bunuri în valoare de aproximativ 37 de milioane de dolari, scrie Washington Post.

Elizabeth Napier, profesor asistent la Universitatea din Toledo, care studiază modul în care companiile de modă elimină de pe piață produsele nevândute, a spus că cea mai bună opțiune pentru Adidas ar fi să doneze pantofii în scop umanitar în caz de dezastre, cum ar fi pentru a acorda sprijin Turciei și Siriei în urma cutremurului din Februarie care a ucis peste 46.000 de oameni.