• Recondiționarea pieselor vestimentare câștigă popularitate.
  • Brandurile intră în conflict cu designerii ce le recondiționează piesele vestimentare.
  • Industria modei este responsabilă pentru 92 de milioane de tone de deșeuri la nivel mondial în fiecare an.

Brandurile intră în conflict cu o clasă de designeri în devenire care lucrează cu piese vestimentare de designer recondiționate, scrie BoF.

Upcycling-ul poate fi văzut ca o soluție de design creativ la o criză de mediu. Încurajează cumpărarea de haine produse cu materiale preexistente.

Ce spun brandurile despre upcycling?

Marile branduri din industria luxului sunt precaute față de piața secundară, dar și îngrijorate că aceasta ar putea să le afecteze controlul asupra distribuției și imaginii mărcii. Și încearcă protejarea proprietății intelectuale.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

În 2022, Louis Vuitton obține o despăgubire de 603.000 de dolari și o interdicție permanentă într-un caz din Texas împotriva unei afaceri care vindea produse Vuitton recondiționate.

În urmă cu puțin mai mult de un an, Travis Kelce, starul fotbalului american a purtat o cămașă de mătase pe care erau inscripționate două flamingo roz și un logo Chanel uriaș.

Designul a fost reciclat din eșarfe Chanel de epocă de către stilistul Logan Horne. Piesele sale se vând cu aproape 3.000 de dolari fiecare. În februarie, avocații firmei Chanel au trimis o scrisoare de încetare a vânzării de produse cu logo-ul și alte însemne ale mărcii.

Acesta este cel mai recent caz dintr-o serie de cazuri care transformă recondiționarea într-un teren de luptă juridică.

Chanel obține o victorie importantă la începutul acestui an. O instanță din New York i-a acordat 4 milioane de dolari despăgubiri în procesul intentat împotriva afacerii de revânzare What Goes Around Comes Around. O dispută juridică separată cu The RealReal este în curs de desfășurare.

Alte branduri introduc colecții de upcycling

Horne spune că nu își permite să se lupte cu Chanel. Compania amenință că îi va cere despăgubiri legale de 2 milioane de dolari pentru fiecare marcă. Precum și returnarea tuturor profiturilor și plata onorariilor de avocat dacă nu încetează să mai vândă produse care poartă marca companiei, potrivit unei copii a scrisorii examinate de BoF.

“Oricât de mult aș crede în misiunea mea, nu încerc să dau faliment ca să lupt cu Chanel”, spune Logan Horne.

Prada, Gucci și Levi’s, au făcut deja incursiuni în colecții și programe proprii de upcycling.

Anna Foster, care conduce brandul de blugi recondiționați E.L.V. Denim, a încheiat parteneriate cu companii precum Gabriela Hearst și The Outnet pentru a ajuta la reciclarea stocurilor. Ea spune că are aproximativ o conversație pe săptămână cu mărci interesate să exploreze colaborarea, însă industria se mișcă încet.