• Momentum este primul hypercar full-electric construit în România
  • Varianta Race atinge 100 km/h în 2,4 secunde, dar autonomia scade la 200 km
  • Compania producătoare, CryptoDATA, spune că nu e doar un EV, ci un smart device

Compania românească de tehnologie CryptoData, care oferă produse bazate pe blockchain, a lansat de data asta un automobil. Cu modul blockchain integrat, cum era de aşteptat.

Momentum este primul hypercar electric produs vreodată în România, iar CryptoData spune că este în discuții cu mai mulți producători auto importanți, care ar putea să-l treacă de faza de concept, spre producția de serie.

Ce-l face special? Nu cele 2,4 secunde în care atinge 100 de km/h, dacă optezi pentru varianta Race. Ci faptul că nu este doar o masină, ci un smart device care se conectează la alte dispozitive, de la care strânge date, le prelucrează și îți oferă toate informațiile de care ai nevoie în timp real: starea traficului, harta stațiilor de încărcare sau poziția altor masini care sunt conectate la rețea. Totul în deplină siguranță, datorită soluțiilor de criptare şi a modulului blockchain care asigură comunicarea între dispozitivele smart conectate la rețea. În plus, modulul de inteligență artificială integrat compilează toate datele pe care le are la dispoziție şi alege cel mai potrivit traseu pentru tine.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

“Producția de serie înseamnă industrializare. Însă cred că este puțin cam devreme …. pentru a încerca să ajungem în faza de producție de serie alături de un gigant în domeniu.”, a declarat Ovidiu Toma, CEO CryptoDATA.

Printre invitați s-a aflat şi cofondatorul Tesla, care a fost si CEO al companiei între 2004 si 2007. La prima vedere, crede că Momento ar putea aduce îmbunătățiri domeniului vehiculelor electrice, în care crede la fel de mult ca acum aproape 20 de ani, cand a pus bazele celei mai mari companii de EV a momentului. Deşi spune că nu mai vorbeşte deloc cu Elon Musk, crede că proiectul miliardarului nu va fi prea curând depăşit de o altă companie.

“La început, când prezentam proiectul Tesla investitorilor, consideram că avem un avans de 5 ani în fața competitorilor din industria auto, până când se vor hotărî să se alinieze. Dar am greșit, aveam cel puțin 10 ani. Se mișcă atât de lent, încât nu consider că ar putea surclasa Tesla în viitorul apropiat.”, a povestit Martin Eberhard, co-fondator Tesla.