• Gen Z se simt bătrâni pentru că părinții lor arată mai tineri decât ei.
  • Tinerii intră în burnout, în timp ce părinții lor se distrează la ore târzii.
  • Gen Z spun că noua paradigmă din social media le-a schimbat percepția despre ei în sens negativ.

Sunt Gen Z, dar se simt bătrâni. Tinerii se tem că părinții arată mai bine decât ei. Sunt stresați, spun ei.

Vapingul, machiajul, ideologia cancel culture și karma i-au îmbătrânit prematur, spun criticii. La fel și tratamentele anti-aging. Paradoxal.

Alți tineri și experți spun că nu este o surpriză faptul că o generație crescută pe social media, care a ajuns la maturitate în epoca Facetune, îmbătrânește mai repede.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE
@jordan_the_stallion8 #stitch with @staying up podcast #fypシ ♬ original sound – Jordan_The_Stallion8

Taylor Donoghue, o creatoare de conținut din Manhattan, spune că social media i-a facilitat compararea nu numai cu alții, ci și cu versiunile mai tinere ale ei.

Se plânge pe Tiktok. Oamenii cred că are 30 de ani, deși ea are doar 23. Oamenii despică firul în patru. Ba părul, ba rujul, ba pielea ei o îmbătrânesc. Plănuiește să schimbe situația. În câțiva ani, merge pe Botox.

Ultimul mesaj? “Digging My Own Grave”.

@taylordonoghuee

Bye digging my own grave never ask social media ur age lol ♬ original sound – Taylordonoghuee

Nici A.I.-ul nu-i prea ajută. Acum există o mulțime de instrumente de îmbătrânire sau de întinerire a feței cu A.I., care-i bagă în depresie.

Brand-urile de cosmetice schimbă și ele viziunea asupra ceea ce este o îmbătrânire naturală. Reclamele nu sunt ogluinda societății. Sunt false, se plâng Gen Z.

Bubble Skincare, o companie care creme hidratante și de iluminare a ochilor, lucrează cu aproximativ 2.000 de ambasadori tineri, de 13 și 14 ani.

Trend-uri ca baby botox sau prejuvenation sunt promovate inclusiv de specialiști deramtologi în online, cu milioane de vizualizări.

Se schimbă paradigma. Gen Z au alte distracții acum

Gen Z schimbă paradigma. Creează o economie „introvertită”. Ce înseamnă? Cei mai în vârstă ies să se distreze toată noaptea. Tinerii stau în casă. Poate ies seara. Au rămas la ora veche, din pandemie.
În New York, o metropolă a viații de noapte premium, ies să petreacă până în ora 6 P.M., față de ora 8 seara, cum era înainte. Și asta se întâmplă la mai fancy restaurante.
Nu mai beau și nu mai agață. Stai în pătrățelul lor. Acum, au distracție acasă. Găsesc ce vor la un click distanță. Au Glovo și o mulțime de servicii de streaming.
Ținuta? Haine sport, casual, comode…baggy. Nu se mai complică în a arăta bine.