- Investitorii Kering se întreabă dacă Pinault e potrivit în companie.
- François-Henri Pinault conduce Kering de 20 de ani.
- Alexandre și Frederic Arnault sunt noii membri în C.A. la LVMH.
E omul potrivit? Asta se întreabă investitorii cu privire la François-Henri Pinault, care conduce Kering, proprietarul Gucci, de aproape 20 de ani.
Advertisment
Cui să-i încredințeze frâiele? Poate Francescăi Bellettini, co-directorul adjunct al companiei, care ar putea revigora grupul, spun ei. De ce revigorare? Acțiunile Kering sunt pe minus 12% de la începutul anului. Veniturile sunt și ele în scădere.
Ce nu le place investitorilor la Gucci?
Strategia de management e disfuncțională, spun ei. Un singur band face majoritatea muncii în companie.
Titlurile zilei
Gucci generează 69% din profitul Kering, care a pierdut aproximativ o treime din valoare.
Trebuie să aleagă între a se baza pe moft și trendurile de moment sau a fi atemporal, pentru o arie mai extinsă de bugete
Gucci țintește mai degrabă sus, unde ajung doar cei care-și permit și vor să fie actualizați pe moment. Crește prețurile, nu se orientează pe termen lung, într-un climat volatil, inflaționist și cu tensiunile venite din China, spun insiderii.
Iar Yves Saint Laurent, Balenciaga, Bottega Veneta, Alexander McQueen sunt prea mici pentru a compensa declinul.
Spre comparație, LVMH a simțit declinul mai ușor, pentru că are mai multe branduri și mai puternice, 75 la număr.
Totuși, Kering este acum pe locul 2 în piața ochelarilor de lux, iar o eventuală achiziție integrală la Valentino va întoarce cărțile în favoarea brandului.