• Dream of the Desert va fi primul tren de lux care va traversa deșertul.
  • Trenul are plecarea din Riad și se va opri la 32 de km de granița cu Iordania.
  • Proiectul este realizat împreună cu compania italiană Arsenale Group.

Arabia Saudită continuă seria proiectelor futuriste. Și anunță producția pentru Dream of the Desert. Primul tren de lux din țară, care va avea un traseu ceva mai diferit. Trenul va traversa deșertul regatului, cu plecare din Riad.

Proiectul pentru tren este o colaborare între Arabia Saudită și compania italiană Arsenale Group. Planul este să ofere saudiților și turiștilor ocazia să exploreze mai mult Regatul, spune directorul executiv al Căilor Ferate Arabe, Bashar bin Khalid Al-Malik, după semnarea acordului.

Vagoanele de cale ferată vor fi construite în Italia, spune CEO-ul Arsenale, dar vor fi complet personalizate și inspirate de stilul și tradiția din Arabia Saudită. Compania italiană lucrează deja în colaborare cu Orient Express pentru „La Dolce Vita”, un nou treb de lux, cu șase itinerarii, care traversează Italia și care urmează să fie lansat în acest an.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Ce traseu va avea Dream of the Desert?

Trenul va avea un total de 40 de cabine și va circula pe 1.300 de kilometri de cale ferată existentă. De la capitala Riad până la Al Qurayyat, în provincia nordică Al Jawf.  Pe parcurs sunt plănuite mai multe opriri în zonele cele mai de interes. Traseul planificat durează între una și două zile. Și trece prin Al Qassim, Hail și Al Jouf și pe la marginea Rezervației Naturale King Salman bin Abdulaziz. Traseul se încheie la aproximativ 32 de km de granița cu Iordania.

Dream of the Desert este una dintre multele proiecte din Arabia Saudită. Alături de proiectele arhitecturale ale Neom, sau de arena de gaming și stadionul suspendat din Qiddiya, trenul contribuie la planul saudiților de a deveni o destinație turistică de top și de a atrage 150 de milioane de vizitatori până la sfârșitul deceniului.

Proiectul trenului este programat să fie gata până la sfârșitul anului 2025.