Românii au cheltuit anul trecut pe îmbrăcăminte aproape 1,6 mld. euro, o sumă cu 36% mai mare decât în 2020 şi cu aproape 10% peste nivelul din 2019, ultimul an de dinainte de pandemie şi cel considerat a fi un etalon, arată calculele ZF pe baza datelor Cushman & Wakefield Echinox.
Advertisment
Compania de consultanţă imobiliară a realizat o analiză la nivelul întregii pieţe de retail şi a studiat situaţia pe mai multe segmente, unul dintre acestea fiind moda. În retailul de îmbrăcăminte, au fost analizate rezultatele a 38 de mărci, printre care Zara, H&M, Peek&Cloppenburg, Reserved sau New Yorker. Acestea sunt unele dintre cele mai importante nume din domeniu. Nu au fost incluse şi rezultatele retailerilor de pantofi sau ai celor de echipamente sportive, ele fiind analizate separat. În segmentul de încălţăminte, spre exemplu, vânzările nu au reuşit în 2021 să ajungă la nivelul din 2019.
Piaţa de modă în ansamblul său a fost una dintre cele mai afectate de pandemie şi de restricţiile impuse, care au dus la o schimbare a comportamentului consumatorului. Mai mult, faptul că timp de câteva luni magazinele fizice au fost închise, a tras mult în jos vânzările retailerilor. Începând cu anul trecut însă, apetitul de consum a revenit, la fel şi vânzările. Datele sunt confirmate şi de INS, care a publicat creşteri constante pe segmentul de modă – îmbrăcăminte şi încălţăminte.
Titlurile zilei
Avansul a continuat şi anul acesta, spun jucătorii din domeniu, care vorbesc de un 2022 bun, cu bani în continuare cheltuiţi în consum. Pentru 2023 însă, apar din nou semne de întrebare.