• Executivii din industria alimentară cer sfaturi de la Novo Nordisk.
  • Piața de pierdere în greutate va ajunge la 80 de mld. $ până în 2030.
  • Novo Nordisk anticipează o urcare a cererii medicamentelor pentru obezitate.

Schimbă meniul. Industria alimentară se simte în pericol. Ozempic le afectează afacerile. Executivii retailerilor alimentari cer sfaturi la Novo Nordisk.

Dacă apetitul de mâncare al oamenilor scade, cum pot profita companiile din sectorul alimentar? Asta se întreabă și ele. N-au un răspuns, încă. Comportamentul consumatorilor se schimbă, deci trebuie să se adpteze.

Mai multe companii, precum Walmart, Mc Donald’s, companii din industria tutunului sau băuturilor alcoolice s-au plâns de veniturile în scădere. Un factor ar fi răspândirea tendinței medicamentelor de slăbit.

Titlurile zilei

IOHANNIS FACE DECLARAȚII DUPĂ DECIZIA CCR
UE SEMNEAZĂ ACORD CU MERCOSUR
SE ANULEAZĂ PRIMUL TUR
CU CE DOBÂNZI VINE TEZAUR?
CE SE ALEGE DE BVB?
COMISIA EUROPEANĂ INTENSIFICĂ MONITORIZAREA TIKTOK

Ozempic și Wegovy, medicamente de la Novo Nordisk, sunt prescrise atât pentru diabet, cât și pentru obezitate. Și pot duce la pierderi în greutate care puteau fi atinse în trecut doar prin operații.

Cum profită companiile de trend-ul Ozempic?

Chipotle, cred că produsele proaspete vor continua să atragă clienții care încearcă să slăbească.

Danone vede medicamentele ca o oportunitate de a-și crește vânzările. Și oferă produse cu conținut ridicat de proteine și scăzut de grăsimi.
Ozempic face ca lumea din SUA să cumpere mai puțină mâncare, spun cei de la Walmart.
Cererea pentru medicamente de slăbit este mult mai mare decât ceea ce putem furniza astăzi, spune CEO-ul Novo Nordisk. El crede și că intrarea companiei Eli Lilly în această piață va fi benefică și pentru compania lui.

Ce spun cifrele?

Aproximativ 537 de milioane de oameni, la nivel global, au diabet. Numărul va crește la 783 de milioane până în 2045 dacă nu se iau măsuri, spun studiile.
În 2023, Novo a furnizat către 40,5 milioane de oameni produse pentru lupta cu diabetul, de la 36,3 mil. în 2022, adică o creștere de 12%.
Novo Nordisk e pe locul 14 în lume în topul celor mai valoroase companii publice și pe 1 în Europa. Iar Eli Lilly e pe locul 9 în lume.
Novo Nordisk are o capitalizare de 528 mld. $.
Eli Lilly are o capitalizare de aproape 700 de mld. $.