• Apple e primul brand din lume evaluat la 1.000 mld. $.
  • Evaluarea cumulată a celor mai valoroase branduri globale crește cu 20% în 2024.
  • Nvidia intră în Top 10 megabranduri, pe fondul valului AI, potrivit Kantar Brandz.

Apple mai bate un record: devine primul brand din lume care atinge o evaluare de 1.000 mld.$. Compania lui Tim Cook este pe primul loc pentru al treilea an consecutiv. Podiumul este completat de Google și Microsoft. Sunt companii care își păstrează locul în clasament, cum e McDonald’s. Dar și unele care prind pentru prima dată Top 10: Nvidia și Oracle.

Valoarea totală a brandurilor globale din Top 100 are un avans de 20% an/an și ajunge la 8.300 mld.$. Maximul a fost atins în 2022: 8.700 mld.$. De la lansarea BrandZ din 2006, valoarea cumulată a brandurilor globale din Top 100 a crescut cu 474%.

Pragul care te plasează în Top 100: 19 mld.$.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

„Apple se dovedește rezistent la provocările existente din piață, brandul are puterea să justifice prețurile premium”, spune Martin Guerrieria, coordonator Kantar BrandZ. „Raportul de anul acesta arată că mărcile puternice continuă să prospere, în ciuda incertitudinii economice globale.”

Care e clasamentul brandurilor, condus de Apple

Nu doar Apple marchează premiere. AI duce Nvidia, Adobe sau AMD între primele 20 de branduri din lume. Nvidia intră pentru prima dată în Top 10, pe locul șase, la o evaluare de 200 mld.$. Instagram sau Uber înregistrează din nou creșteri, iar asta arată că inovațiile tehnologice pot stimula implicarea consumatorilor și pot accelera creșterea afacerii.

În funcție de domeniul în care activează:

În zona produselor de lux, Louis Vuitton rămâne cel mai valoros brand, cu o evaluare de 130 mld.$. Iar Hermès are un avans de 23%

Corona este cel mai valoros brand de bere din lume. La îmbrăcăminte, Nike își păstrează poziția de brand nr.1. Vine din spate Zara, cu o creștere de 47%, până pe locul 2.

Amazon își păstrează poziția de cel mai valoros brand de retail. În media și divertisement, valoarea brandului Netflix crește cu 51% și ajunge pe locul patru în categorie.