• 43% dintre spectatorii Super Bowl au urmărit evenimentul în principal pentru reclamele de la pauză, în 2023.
  • 30 de secunde de publicitate difuzată în pauza meciului costă, în medie, 7 mil. $.
  • Kansas City Chiefs câștigă finala Super Bowl de anul ăsta, după prelungiri.

Din cei 113 mil. de spectatori care au urmărit ediția Super Bowl de anul trecut, 43% au deschis special pentru reclamele din pauza meciului. Ad-urile au devenit un fenomen cultural în SUA. Prin analiza strategiilor de marketing de succes prezentate de marile companii la Super Bowl, liderii de business pot învăța câteva din noile trenduri din promoting, potrivit Entrepreneur.

Kansas City Chiefs câștigă trofeul, în fața celor de la San Francisco 49ers. Dar marii câștigători sunt cei care joacă în pauză. Companii ca Oreos, Pringles, Mountain Dew, Doritos sau M&Ms domină grila ad-urilor. Promoteri: Christopher Walken, Ben Affleck, Beyoncé sau Jennifer Aniston.

Mai puține reclame din zona auto sau cripto, față de anii trecuți.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Cum folosesc cu cap advertiserii mari cele 7 mil. $ pe 30 de secunde de reclamă:

1.Pun emoție în reclame

Punct de referință: „Puppy Love” (2014), de la Budweiser. Cea mai populară reclamă din istoria Super Bowl. Nu apare nicio cutie de bere aburindă. Acțiunea e centrată pe prietenia dintre un cal rasa Clydesdales și un pui de golden retriever.

Pattern-ul? Aleg ceva care să rezoneze cu publicul general. Un cățel pierdut și regăsit produce emoție în ochii fiecărui privitor. Acceași strategie și la 3M, cu „What Did You Ever Do Without Them?”.

2.Un zâmbet și-ți aduci aminte de Super Bowl

Publicul caută momentele amuzante în pauza meciului. Fie că e Homer Simpson care plătește cu Mastercard, sau tipul din reclama Old Spice, o repriză de râs e ce urmăresc advertiserii. Râsul îmbunătățește memoria pe termen scurt. Deci reclamele amuzante sunt mai ușor de ținut minte. La fel și brand-urile sau produsele pe care le reprezintă.

Un catch: ai nevoie de un personaj funny care să-i întărească spectatorului senzația în minte.

3.Adaugă teme de interes

Reclamele de la Super Bowl sunt dominate de subiectele de interes public. Consumatorul se alătură unor cauze. Band-urile trebuie să fie acolo. Așa își fac imagine pozitivă și arată loialitate.

Exemplu: „Real Strength”, de la Dove, care combate stereotipurile, inclusiv cel legat de ce înseamnă să fii un bărbat adevărat.

Alte strategii asociate cu reclamele de la Super Bowl: trec de comunicarea unidirecțională. Adaugă un call to action la final. Spectatorul e implicat și după ce reclama se termină. Și își spune propria poveste. Campania Coca Cola „#AmericaIsBeautiful“, ca punct de referință.

Un alt must: celebritățile trebuie să fie acolo. Că e Ryan Reynolds care își parchează mașina, sau Harrison Ford care comunică cu Alexa, vedetele aduc un plus. Dacă umorul sau emoția pot fi înlocuite, starurile trebuie nu au subtitut.