• 1 din 3 români activi pe piața muncii este un Avangardist al Incluziunii.
  • Aceste persoane se simt deseori incluse la job și reprezintă aproape jumătate din totalul angajaților care se simt motivați la job.
  • Peste 3 milioane de români – aproape jumătate din totalul angajaților activi în țara noastră – fac parte din grupul Spectatorilor și al Deconectaților Social.

1 din 3 români activi pe piața muncii este un Avangardist al Incluziunii. Aceste persoane se simt deseori incluse la locul de muncă și reprezintă aproape jumătate din totalul angajaților care se simt motivați la job. În schimb, peste 3 milioane de români – aproape jumătate din totalul angajaților activi în țara noastră – fac parte din grupul Spectatorilor și al Deconectaților Social: angajați care nu se simt incluși la serviciu și care au cea mai mare intenție de schimbare a locului de muncă, conform datelor unui studiu al Cult Research și GRF+ la la inițiativa Asociației OPEN MINDS.

Ce alte date despre angajați și job mai arată studiul

1 din 3 români activi pe piața muncii face parte din grupul Avangardiștilor Incluziunii, o categorie de persoane care sprijină incluziunea pe piața muncii. Aceștia reprezintă 34% din totalul angajaților care se simt incluși la muncă și 47% din totalul celor care se simt motivați la job. Pe de altă parte, peste 3 milioane de români nu se simt incluși la locul de muncă și cei mai mulți dintre ei se declară obosiți (60%) și descurajați (65%). Investițiile în programe pentru incluziune pot îmbunătăți starea de spirit a echipelor și pot ajuta organizațiile să își păstreze angajații.

Care sunt cele patru Românii care se întâlnesc la job?

Titlurile zilei

LE-O DĂM ÎN VOT!
CE SE ALEGE DE BUSINESS?
CE VOR DEZOLTATORII DE LA GUVERN?
CNA CERE DEMISIA LUI BOGDAN IVAN
MERGI FĂRĂ VIZĂ ÎN SUA
DOI CANDIDAȚI CER ANULAREA PRIMULUI TUR
  • Avangardiștii incluziunii (30% dintre angajații din România) sunt cei mai activi aliați pentru incluziune și se simt deseori incluși la muncă.
  • Centrații pe sine (26% din populația activă în România) sunt preocupați mai degrabă de binele propriu și aleg să nu susțină diversitatea și incluziunea la muncă.
  • Spectatorii sociali (30% dintre angajații români) nu se implică în problemele de incluziune și nu au o reacție atunci când asistă la discriminare.
  • Deconectații social (14% dintre respondenți) se simt cel mai des excluși de la locul de muncă și nu suntmulțumiți de stilul lor de viață.

Angajații care nu se simt incluși sunt mai vulnerabili la discriminare la locul de muncă

Pentru românii din grupul Spectatorilor și al Deconectaților social, discriminarea creează un cerc vicios: angajații se simt excluși, ceea ce le afectează motivația și starea de bine la muncă, iar demisia este soluția aleasă pentru schimbare.

  • Doar 12% dintre Deconectații social se simt incluși la locul de muncă, aproape de trei ori mai puțin decât Avangardiștii incluziunii (34%).
  • În același timp, 32% dintre Spectatorii Sociali se simt uneori excluși de la locul de muncă.
  • Dintre toți angajații activi din România, grupul Deconectaților social raportează cel mai mic nivel de motivație (11%) și doar 10% declară că se simt bine la muncă.
  • Retenția are de suferit: acești angajați au cea mai ridicată intenție de a-și schimba locul de muncă în următoarele șase luni – 29% în cazul Deconectaților Social, respectiv 27% în rândul Spectatorilor Sociali.