Ultimul film al angajaților? Fantoma de la job. Ghostingul trece de barierele amorului. Și se îndreaptă către viitorul șef. Nu ajung nici măcar la interviu.

Gen Z își cataloghează potențialii șefi ca bad dates, arată un studiu Indeed, care a chestionat 1.500 de persoane și 1.500 de companii.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Tinerii ghostuiesc cel mai mult. 93% dintre membrii generației Z spun că au renunțat la un interviu stabilit.

87% au trecut prin interviuri, și-au asigurat postul, au semnat până și contractul, iar în prima zi de muncă și-au lăsat șeful cu ochii în soare: nu s-au mai prezentat.

Milenialii și baby boomers fac asta, dar în procente mai mici, însă simt o urmă de regret, spun ei.

Aproape jumătate dintre cei chestionați de Indeed spun că intenționează să facă ghosting și la următorul potențial angajator. O treime spun că este acceptabil s-o facă înainte de interviu.

Unul dintre motive e că găsesc un alt job cu salariu mai mare și mai multe benefcii.

Milenialii sunt cei mai speriați după ce o fac. Cred că le-ar afecta următoarele oportunități de job.

Probabilitatea să se întâmple asta, scade odată cu vârsta, arată studiul.

Și angajatorii aderă la fenomenul de ghosting

Unu din cinci angajați spune că un potențial angajator nu s-a prezentat la un interviu telefonic.

23% au primit o ofertă verbală, care nu s-a fructificat în ceva real.

Peste o treime dintre companii spun că ghostingul e în regulă de ambele părți.

Angajatorii sunt sfătuiți să le ofere salarii mai mari și beneficii mai bune angajaților, adaptate nevoilor de azi.