sursa: Unsplash
  • Un angajator se plânge că un angajat nu intră în ședința de la 8 pentru că are o clasă de workout la sală.
  • Corporate Natalie, care face un podcast despre piața muncii, critică angajatul pe Youtube și la rândul ei primește critici.
  • La nivel de conducere executivă, apare trend-ul întâlnirilor între angajați, care pun la îndoială întâlnirile cu angajatorul.

Ce aleg Gen Z: carieră sau viață personală? „Nu-mi pasă că ai sală. La 8 aveai ședință.”, o spune Corporate Natalie, care primește ciritici dure pe Youtube.

Nici n-a început bine seria de podcast-uri că deja stârnește o controversă. Un angajator care o urmărește i-a trimis cazul unui nou angajat care n-a intrat într-o ședință înainte de program. Avea sală de la ora aia. Angajatorul spune că a stabilit special ședința la 8, pentru ca angajații de pe mai multe fusuri orare să poată participa.

Natalie spune că ora la care face angajatul fitness e prea târzie. „Sportul de face la 6-7. Așa e Gen Z.” Ulterior, și-a cerut scuze, după ce a fost criticată.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Ce aspirații au Gen Z la nivel de „carieră”?

Gen Zmilitează pentru delimitarea vieții personaje de viața profesională. Vor să nu fie deranjați în timpul liber.
Generația Z muncește pentru a trăi, față de generațiile anterioare care trăiesc pentru a munci, spune Ravin Jesuthasan , un expert în viitorul muncii.
Tinerii vor să fie milionari, să se pensioneze la 35 de ani, nu să stea la job. Pentru ei, e doar un mijloc. De multe ori, nu-și pun problema de o carieră. De aici, apar concepte precum quiet quitting.

Gen Z au creat paradocuri în carieră. Un studiu Journal of Applied Psychology demonstrează că le e frică să rămână în urmă. Cu cât se detașează mai mult de job, mail-uri, mesaje de la job, cu atât angajații se simt mai rușinați a doua zi la muncă.

Ca să combată rușinea, se prefac că muncesc mai mult decât o fac și că sunt ocupați.

Și la nivel de conducere, apar nemulțumiri

Mai nou, există două tipuri de întâlniri

1.meetingul cu șeful, când fiecare contribuie cu idei la ședință

2.întâlnirea de după, unde angajații își expun punctele de vedere, între ei și pun sub semnul întrebării deciziile șefului, în absența lui.

Cum eviți ca angajații tăi să mai aibă astfel de întâlniri?

Susan Lucia Annunzio, președinte și CEO al Centrului pentru Înaltă Performanță, vine cu tips&tricks:

  1. Abordează angajații pe culoar, întreabă-i personal ce părere au despre o inițiativă, o strategie. Dă-le dreptul la opinie în ședință.
  2. Abordează controversele care circulă despre tine în companie și discută-le cu angajații.
  3. Mulțumește celor cu idei opuse ție și majorității. Chiar dacă în final, decizia e aceeași, oferă-le validare pentru că și-au exprimat opinia.
  4. Spune-le să evite întâlnirile de după meetingul cu tine, pentru că ideile lor vor fi ascultate în ședința propriu-zisă.
  5. Întreabă-i înainte de a lua decizia pe toți membri participanți dacă își exprimă acordul pentru aceasta.