- Anumite trăsături ale feței te pot face să arăți bogat, potrivit unui studiu al Universității din Glasgow.
- Studiul determină ce înfățișare te plasează într-un segment sau altul, pe scara socială.
- Oamenii cu fețe înguste, colțuri ale buzelor ridicate sau ochi mai apropiați par mai bogați, în opinia privitorilor.
Ce trăsături ale feței te fac să arăți bogat? Un studiu al Universității din Glasgow determină caracteristicile care te ridică sau te coboară pe scara socială. În ochii privitorului, nu neapărat în buzunar. Care sunt principalele concluzii? Cei cu fețe înguste, colțuri ridicate ale buzelor, ochi mai apropiați și ten mai deschis și în nuațe calde, par mai bogați.
Cei cu trăsăturile de mai sus par și mai de încredere, mai competenți sau mai iubitori.
De partea cealaltă, oamenii cu fețe mai late, scurte sau turtite sunt plasați de ceilalți în partea de jos a societății. Par mai puțin competenți, iar respondenții studiului au mai puțină încredere în ei.
Ce trăsături ale feței au bogații din topuri?
Deși studiul nu face conexiunea cu miliardarii din topuri, îi putem plasa în șablon. Mark Zuckerberg, CEO al Meta, sau Jeff Bezos, fondator Amazon, se încadrează. Zuckerberg are fața îngustă, Bezos are un ten în culori calde.
Din top 10 cei mai bogați oameni din lume, al Forbes, doar Steve Ballmer, fost CEO al Microsoft, poate fi încadrat în categoria „low class”.
Cum influențează trăsăturile relațiile cu ceilalți?
Modul în care te percep ceilalți îți pot aduce adesea beneficii sau dezavantaje. Felul în care te judecă cei din jur îți pot afecta viața sau cariera, spune autorul studiului, Dr. R. Thora Bjornsdottir.
„Cei care sunt considerați din pătura inferioară a societății pot avea numeroase blocaje din partea celorlalți”, spune ea.
Rezultatele studiului arată că stereotipurile legate de clasa socială pot fi explicate de legătura dintre fizionomie și discriminare socială.
„Impresia pe care o avem despre ceilalți le poate aduce avantaje sau dezavantaje”, spune Bjornsdottir.
Nu sunt la prima încercare
Și alți cercetători au încercat să determine legătura dintre înfățișare și poziționarea socială.
În 2017, cei de la Univesitatea din Torino ajungeau la o concluzie similară.
Studiul, bazat pe abilitatea oamenilor de a ghici cât de bogate sunt anumite persoane, pe baza unor fotografii, arăta că acuratețea este de 53%.