Farmec Cluj-Napoca, cel mai mare producător local de cosmetice, a raportat afaceri de 285 mil. lei la finalul anului 2021, în creştere cu 8,4% faţă de 2019 şi în scădere cu 1,2% faţă de rezultatul anului precedent, 2020, an în care ponderea mare în vânzare a fost atribuită produselor dezinfectante.

Fără categoria dezinfectanţi, Farmec a vândut cu aproape 4% mai multe produse anul trecut comparativ cu 2020, cifra de afaceri aferentă acestora fiind cu 8,1% mai mare, arată datele transmise joi de oficialii companiei.

Vânzările în creştere, cu excepţia dezinfectanţilor, s-au înregistrat la majoritatea gamelor de produse, majorări semnificative faţă de evoluţia din 2020 fiind înregistrate preponderent de gamele Gerovital Sun, Gerovital Men şi Gerovital H3 Evolution, relansată la începutul anului trecut, urmate de Nufăr, Triumf, Gerovital Tratament Expert şi Gerovital H3 Classic.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

„Strategia noastră de dezvoltare pe termen lung, modificată în 2020 sub influenţa pandemiei, a fost reluată şi continuată cu succes în 2021, ceea ce ne-a permis să înregistrăm creşteri pentru categoriile principale, cu excepţia dezinfectanţilor”, spune Mircea Turdean, Director General Farmec.

În ultimii cinci ani, Farmec a investit peste 37 mil. lei în echipamente, noi linii de producţie, modernizarea spaţiilor de depozitare, extinderea parcului auto, magazinele proprii şi digitalizare. Compania şi-a relansat şi platforma de e-commerce, canalul cu cea mai mare creştere valorică în perioada pandemiei – cu aproape 60% în 2021 faţă de anul 2019.

Cheltuielile de cercetare-dezvoltare ale companiei depăşesc anual 230.000 de euro şi sunt axate pe modernizarea gamelor de produse existente şi crearea unor game noi de produse. Una dintre cele mai recente acţiuni de actualizare a formulei şi rebranding a vizat gama Gerovital H3 Evolution, în urma unei investiţii de 400.000 de euro, sumă alocată pentru cercetare, design şi comunicare.

„Continuăm programul de 3 milioane de lei pentru investiţii, anunţat anul trecut, şi mizăm pe lansarea unor noi produse care să îmbunătăţească oferta noastră. Plecăm deci de pe o poziţie de top în 2022 şi suntem încrezători că vom îmbunătăţi performanţele anului trecut”, adaugă Mircea Turdean.

Farmec Cluj-Napoca este cel mai mare producător local de cosmetice, având în portofoliu brandurile Farmec şi Gerovital, cu o istorie de câteva zeci de ani. Pe această piaţă compania se luptă cu giganţi internaţionali precum L’Oreal sau Beiersdorf (Nivea), care nu au local producţie, ci doar import şi distribuţie, dar şi cu nume mai mici, locale şi internaţionale.

Compania cu peste 700 de angajaţi s-a dezvoltat puternic în ultimul deceniu, atacând segmente de piaţă noi şi dezvoltând produse pentru a se lupta de la egal la egal cu giganţii străini pe o piaţă puternic concurenţială. De altfel, compania e astăzi activă pe cele mai multe segmente ale pieţei de cosmetice, dar are branduri şi pe piaţa de curăţenie a locuinţei. Iar din 2020 a investit şi în dezvoltarea de dezinfectanţi, produse „de bază“ în pandemie.