- Samsung Electronics România își crește cifra de afaceri cu 4,8% în 2024 și ajunge la 5,9 miliarde lei, însă profitul net scade cu 35,6%, scrie ZF.
- Compania își consolidează poziția de lider pe piața locală de televizoare și soundbaruri, cu vânzări în creștere pentru modelele Neo QLED și OLED.
- Pe segmentul smartphone-urilor, Samsung depășește 40% cotă de piață și anunță noi obiective de creștere odată cu lansarea seriei Galaxy S25 în 2025.
Samsung Electronics România raportează în 2024 o cifră de afaceri de 5,9 miliarde lei (1,2 miliarde euro), în creștere cu 4,8% față de 2023, când înregistrează venituri de 5,6 miliarde lei. În același timp, profitul net scade de la 169 milioane lei în 2023 la 109 milioane lei (21,9 milioane euro), ceea ce reprezintă un declin de 35,6%. Datoriile totale ale companiei se reduc și ajung la 178,4 milioane lei, scrie ZF.
Advertisment
Cum arată compania acum în comparație cu 2020?
Față de 2020, Samsung Electronics România marchează o creștere de 20,44% a cifrei de afaceri ce pornește de la 4,9 miliarde lei.
Profitul net urcă cu 11,3% față de nivelul de 97,8 milioane lei raportat în urmă cu patru ani. Datoriile companiei scad cu 35,5%, de la 276,5 milioane lei. Numărul mediu de angajați rămâne stabil, cu o ușoară ajustare la 203 persoane.
Titlurile zilei
Cum arată performanța pe segmentele de televizoare și audio?
Samsung își menține în 2024 poziția de lider pe piața televizoarelor, atât la nivel global, cât și local. De 19 ani domină segmentul televizoarelor, iar de 11 ani pe cel al soundbarurilor.
Cele mai vândute modele sunt cele din gama QLED, în special Neo QLED, care îmbină tehnologia Mini LED cu cea QLED. Segmentul OLED, pe care compania îl abordează din 2022, înregistrează cea mai rapidă creștere.
Cum evoluează piața de smartphone-uri?
Samsung deține în 2024 o cotă de piață de peste 40% pe segmentul smartphone-urilor în România, în urcare față de anul anterior. În zona premium, compania atinge o cotă valorică de 35%.
Reprezentanții companiei descriu anul 2024 drept unul foarte bun, cu vânzări în creștere în segmentul premium, care influențează direcția pieței.
Samsung continuă să atragă utilizatori de smartphone-uri high-end și promovează inovația tehnologică.
Pentru 2025, compania își propune să crească și mai mult vânzările în zona premium, sprijinită de lansarea noii serii Galaxy S25.