Comercianţii care nu aveau planuri de dezvoltare în online au înțeles în timpul pandemiei că au nevoie de un proces care să ofere clienților experienţe full online. Și consumatorii au descoperit că procesul de cumpărare este mai eficient pe internet.
Advertisment
În 2021, piaţa locală de e-commerce a avut o valoare de 5,8 miliarde dolari, conform statista.com. Sectorul e-commerce este o reală oportunitate pentru business iar în România există încă multe industrii care se pot dezvolta, spune Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer la ContentSpeed.
“Piața arată promițător, e-commerce-ul a fost în ultimii 10-15 ani într-o creștere galopantă. Mai ales România, care vine de atât de jos, creșterile de la an la an în cifre absolute erau de-a dreptul spectaculoase și devansa multe țări cu procente de 30-35 over year. Însă, fiind ca și grad de digitalizare extrem de jos, am avut mult de acoperit, de ars niște etape pentru a putea ajunge o piață măcar cu pretenții de urmează să ne maturizăm.
Titlurile zilei
Celelalte țări din Uniunea Europeană, ca să nu mai vorbim de piețele Asiatice, cele din America, suntem mult în spate, dar asta înseamnă și o mare oportunitate pentru afacerile din România de a crește. Înțelegerea că în online trebuie să investești, că este un canal de vânzare ca oricare altul și la fel cum investești în wholesale, în retail, în depozite, în magazinele din mall-uri, la fel ar trebui să tratăm și acest canal de vânzare al ecommerce-ului, care depinde doar de strategia ta de business.”, a declarat Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer ContentSpeed.
E-commerce-ul poate avea numeroase avantaje pentru antreprenori. Nu există limitări geografice, investiția poate fi amortizată mai ușor și este un canal prin care se poate ajunge mai rapid la publicul țintă.
“Am venit cu servicii în plus, exact, adăugând această componentă de know-how, de online, de strategie de business în e-commerce, cu toate componentele ei. Am avut un fabricant de haine în regim loan. Care avea o mică făbricuță în zona Moldova, apoi a încercat să-și facă un magazin în mall-ul local din Iași, apoi și-a deschis magazinul online.
În depenendență de [locul] de unde veneau comenzile în site, a hotărât unde să-și deschidă următoarele magazine în mall-uri. Vin mai multe comenzi din Cluj, ok, acolo mă voi duce să investesc. E un fel de cum ne dezvoltăm invers, cum online-ul ajută offline-ul să se dezvolte corect.
În pandemie, companii care se adresau în special domeniului HoReCa au reușit să-și deschidă peste noapte un magazin online cu tot ce înseamnă produse super-premium care se vindeau în restaurantele de lux din București, acum, le ofereau clienților de oriunde din România. Odată ce noi, antreprenorii, ne vom digitaliza afacerile, atunci și populația va începe să reacționeze pozitiv la un astfel de comerț. În momentul în care un antreprenor înțelege ce își dorește consumatorul și așteptările pe care le-ar putea avea de la un magazin online și le și implementează, atunci, cu siguranță este un teren propice de creștere.”, a mai adăugat Doina Vîlceanu, Chief Marketing Officer ContentSpeed.