• Firmele din sectorul turismului și al călătoriilor aduc acționarilor un randament de șase ori mai mare comparativ cu media acțiunilor globale, conform unei analize eToro.
  • Două coșuri de câte 15 acțiuni fiecare, denumite BEACH au depășit performanța medie a acțiunilor globale în ultimele 12 luni.
  • 67% dintre profesioniștii din turism se așteaptă la rezultate mai bune sau mult mai bune, potrivit unui sondaj UNWTO Tourism Confidence Index.

O analiză recentă realizată de platforma de tranzacționare și investiții eToro arată că firmele de turism și din sectorul călătoriilor aduc acționarilor un randament de șase ori mai mare comparativ cu media acțiunilor globale. Acest studiu evidențiază performanța impresionantă a așa-numitelor “acțiuni de vacanță” în contextul revenirii puternice a industriei după perioada pandemiei.

Ce mai scrie studiul eTorro?

Analiza eToro a comparat două coșuri de câte 15 acțiuni fiecare, denumite BEACH, cu o pondere egală, pentru a evalua performanța acestora în ultimele 12 luni față de acțiunile globale. Acronimul BEACH reprezintă site-urile de rezervări (Booking, Expedia, Airbnb), divertisment (Disney, Live Nation Entertainment, Las Vegas Sands), companii aeriene (Delta Airlines, Ryanair, American Airlines), linii de croazieră (Carnival Cruises, Royal Caribbean, Norwegian Cruise Line) și acțiuni hoteliere (Marriott, Hilton, Intercontinental). Rezultatele arată că ambele coșuri BEACH depășesc performanța medie a acțiunilor globale în acest an (+25%). Coșul global BEACH câștigă aproape 56%, iar cel european 50%, și depășește indicele NASDAQ 100, care crește cu aproape 39% în ultimele 12 luni.

Succesul acțiunilor din turism și călătorii este strâns legat de redresarea continuă a sectorului după încheierea restricțiilor pandemice. Anul 2023 marchează o revenire în forță, vizibilă prin încasările din turismul internațional, care ajung la aproximativ 93% din nivelul record înregistrat în 2019. Deși tendința vacanțelor post-pandemie se estompează treptat, experții anticipează că 2024 va fi un an și mai bun pentru industria turismului și a călătoriilor.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Această perspectivă optimistă este susținută și de cel mai recent sondaj UNWTO Tourism Confidence Index, care arată că 67% dintre profesioniștii din turism se așteaptă la rezultate mai bune sau mult mai bune în 2024. În acest context, acțiunile companiilor din sectorul turistic și al călătoriilor par să rămână o opțiune atractivă pentru investitori.