• Microsoft, Meta, Google, OpenAI sau Amazon semnează pactul de combatere a deepfake-urilor îmn A.I..
  • Peste jumătate din populația lumii iese la vot în 2024, iar giganții se tem de dezinformarea în preajma alegerilor.
  • În decembrie 2023, Meta și IMB dădeau drumul la Alianța AI, dar, de atunci, deepfake-urile sunt mai răspândite ca niciodată.

Un grup de 20 de companii tech de top anunță un angajament comun de a combate dezinformarea A.I. înainte de alegerile de anul acesta. Printre ele: Microsoft și OpenAI.

Inițiativa vine la fix o zi o zi după ce OpenAI lansează Sora.

Cine mai semnează? Microsoft, Meta, Google, Amazon și IBM sunt doar câteva. Doar au orientările lor. Îngrijorarea lui Altman, spre exemplu, sunt deepfake-urile despre Biden.

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
NETANYAHU ȚINE UN DISCURS ÎN CONGRESUL SUA
FLORIN TALPEȘ APARE LA NYSE ȘI NMS TV
FERRARI BAGĂ CRIPTO ÎN VITEZĂ
LOEWE FURĂ PRADA
ANAF ÎȘI FACE NORMA DE COLECTARE

Mai ales după ce a fost trădat. We Deserve Better, o organizație care a lucrat cu el, a bătut palma cu Dean Phillips, un congressman american, să-l denigreze pe preferatul lui.

I-au făcut un deepfake al vocii pentru a-l retrograda în cursa pentru prezidențiale.
Și X, a lui Musk, semnează acordul, pe lângă giganții din tech și social media: Snapchat și Tiktok. La el, e teama pentru republicani.

Deci, fac pact să înlăture dezinformarea din companiile lor?

Dezinformarea în alegeri e o tensiune majoră care datează încă din campania prezidențială din 2016, când actorii ruși au găsit modalități ieftine și ușoare de a răspândi dezinformare pe platformele sociale.

Însă, odată cu venirea A.I.-ului, e mai simplu, mai rapid și mai extins procesul.
Companiile participante la acord au acceptat opt ​​angajamente la nivel înalt, inclusiv evaluarea riscurilor modelelor.
Vor să detecteze și să abordeze distribuirea unui astfel de conținut pe platformele lor și să ofere publicului transparență asupra acestor procese, spun ei.
Însă, angajamentele se aplică numai „acolo unde sunt relevante pentru serviciile oferite de fiecare companie”.
Giganții vorbesc de mult de reglementare, protecție împotriva deepfake-urilor și dezinformării, dar fenomenul e din ce în ce mai acut.
Sunt mai multe pacturi, angajamente, implicarea marilor puteri globale, statelor, discuții la mese rotunde, însă, în ultima lună ceva, eu apărut deepfake-uri cu Biden, deepfake-uri cu Erdogan, dar și cu Taylor Swift, care au speriat industria.

Au fost realizate chiar cu tool-urile unor companii precum OpenAI sau Microsoft, care stau în prima linie a celor care susțin că vor să combată.
Există un pact setat pe dezinformare, dar există și Alianța AI, un proiect deschis de Meta și IBM la finalul anului trecut, care promovează dezvoltarea inteligenței artificiale într-un mod „deschis, sigur și responsabil”.
Însă, nu se văede o evoluție, încă.

Piața globală pentru detectarea deepfake a valorat de 3,86 miliarde de dolari în 2022 și va crește cu 42% până în 2026, potrivit HSRC.