• De la lansarea aplicației, Salt Bank a reușit să atragă 250.000 de utilizatori.
  • Grupul SALT Bank încheie primul semestru al anului 2024 cu o pierdere de 30.607 mii lei.
  • Veniturile operaţionale scad la 44 mil. lei, în timp ce cheltuielile urcă la 96 mil. lei.

Salt Bank, primul neobank românesc, marchează primele 100 de zile de la lansare din aceasta primăvară.

“Ne-am propus să schimbăm regulile jocului în banking și servicii financiare, să aducem utilizatorilor un salt semnificativ în tehnologie și în experiența lor bancară. Analizăm continuu comportamentul de consum, feedbackul și ideile utilizatorilor, dezvoltăm și îmbunătățim permanent. Nu vrem să fim perfecți, vrem să fim în fiecare zi mai buni și să oferim clienților produse și servicii adaptate nevoilor lor. Pentru că aceasta este promisiunea făcută la lansarea Salt: Banking. Dar cum vrei tu,” spune Gabriela Nistor, CEO Salt Bank.

Cu o emisiune de obligaţiuni de 5 mil. euro listată la Bursa de Valori Bucureşti cu dobânda de 8,5% pe an şi scadentă pe 18 decembrie, are pierderi de 31 mil. lei în prima jumătate din 2024. În S1/2023 pierderea era de 1,5 mil. lei, scrie ZF.

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
NETANYAHU ȚINE UN DISCURS ÎN CONGRESUL SUA
FLORIN TALPEȘ APARE LA NYSE ȘI NMS TV
FERRARI BAGĂ CRIPTO ÎN VITEZĂ
LOEWE FURĂ PRADA
ANAF ÎȘI FACE NORMA DE COLECTARE

Situația financiară este influențată de cheltuielile operaționale crescute, în special în contextul dezvoltării noii aplicații mobile, lansată în 4 aprilie.

Veniturile operaționale scad de la 67 milioane lei la 44 milioane lei, în timp ce cheltuielile cresc de la 55 milioane lei la 96 milioane lei, potrivit raportului semestrial publicat la bvb.ro.

Cine sunt primii clienți Salt Bank

Două treimi dintre clienți sunt bărbați și folosesc Salt Bank pentru tranzacții zilnice curente. Aproape jumătate dintre clienți provin din marile orașe ale României, preponderent din București și Ilfov, Cluj, Iași, Brașov, Timișoara și Constanța. Majoritatea clienților (79%) Salt Bank se încadrează în grupa de vârstă 21-50 de ani.

Cele mai frecvente tranzacții efectuate sunt plățile de mobilitate, urmate de plățile la restaurante și în supermarketuri.

Lansarea aplicației mobile Salt Bank

De la lansarea aplicației, Salt Bank a reușit să atragă 230.000 de clienți noi până la 30 iunie. 100.000 de conturi au fost create în primele 10 zile de la lansare.

Compania transmite că în primul semestru din 2024 activitatea SALT Bank a fost concentrată pe pregatirea bancii în vederea lansarii noilor sisteme și a noii aplicatii mobile catre client.

„De la momentul lansării pana la data raportării, SALT Bank a înregistrat un număr de 230.000 clienți noi, din care primii 100.000 de clienți si-au creat cont în primele 10 zile de la lansare, demonstrând pe de o parte apetitul românilor pentru o bancă exclusiv digitală și pe de altă parte reziliența platformei tehnologice”, se mai arată în documentul de la BVB.

Sursele atrase de la segmentul nou de clientelă generat în urma lansării sunt cu 18% peste buget. În iunie au atins un sold de 349 milioane lei. Numărul de tranzacţii per client activ este de 8 tranzacţii/lună, în linie cu estimările iniţiale.

În ciuda pierderilor, Salt Bank își menține obiectivele de creștere și intenționează să dezvolte în continuare funcționalitățile aplicației, inclusiv introducerea unor produse de creditare pentru clienți.