Majoritatea covârşitoare a parizienilor a votat interzicerea trotinetelor electrice pe străzile capitalei Franţei, într-un referendum care nu este obligatoriu, dar pe care autorităţile oraşului au declarat că îl vor pune în aplicare, potrivit Reuters.

Pentru interzicerea trotinetelor electrice pe străzile Parisului au votat, duminică, între 85,77% şi 91,77% în cele 20 de cartiere din capitala Franţei care au publicat rezultate, potrivit site-ului oraşului.

Acest referendum a fost catalogat drept o „consultare publică” rară şi a provocat cozi la urne în Paris.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

„Am preferat să votez împotrivă, pentru că la Paris este o mizerie”, a declarat pentru Reuters, lucrătorul feroviar Ibrahim Beutchoutak, în vârstă de 47 de ani. „Modul în care este organizat, pericolul pe care îl creează la Paris, poluarea vizuală, nu este bine”.

Oraşele din întreaga lume înăspresc reglementările privind scuterele electrice, limitând numărul de operatori, precum şi viteza şi unde pot parca.

În 2021, 24 de persoane au murit în accidente legate de scutere în Franţa, inclusiv una la Paris. Anul trecut, Parisul a înregistrat 459 de accidente cu scutere electrice şi vehicule similare, dintre care trei mortale.

„În munca mea, vedem o mulţime de accidente rutiere cauzate de scutere, aşa că vedem cu adevărat efectele negative”, a declarat pentru Reuters medicul general Audrey Cordier, în vârstă de 38 de ani, după ce a votat împotriva scuterelor.

Trotinetele electrice accesate prin intermediul aplicaţiilor pentru smartphone funcţionează în Paris din 2018, dar în urma plângerilor cu privire la desfăşurarea lor anarhică, Parisul în 2020 a redus numărul operatorilor la trei. Le-a dat un contract pe trei ani, a impus ca viteza scuterelor să fie limitată la 20 km/oră şi a impus zone de parcare pentru scutere. Actualele contracte se vor derula până în septembrie.

Operatorii au oferit reglementări suplimentare, inclusiv verificarea utilizatorilor peste 18 ani, fixarea plăcuţelor de înmatriculare pentru ca poliţia să poată identifica infracţiunile rutiere şi limitarea la un pasager.

Duminică, operatori precum Tier şi Lime au trimis coduri de voucher gratuite utilizatorilor pentru a-i încuraja să voteze împotriva interdicţiei.

Unii alegători au spus că ar fi preferat să aibă reglementări mai stricte decât o interdicţie totală.