• Vânzările de șampanie sunt în scădere din cauza lipsei de „sărbătoare” și a bucuriei în lume, potrivit liderilor de afaceri.
  • LVMH, ale cărei mărci includ Dom Pérignon, Krug, Ruinart, a vândut cu 15% mai puține sticle de șampanie în prima jumătate a acestui an, comparativ cu 2023.
  • Compania a generat venituri în 2024 în scădere cu 12% față de anul trecut.

Vânzările de șampanie scad în ultimii ani din cauza lipsei de sărbătoare a consumatorilor. Potrivit unui raport recent, vânzările LVMH, ale cărei mărci includ Dom Pérignon, Krug, Ruinart, a vândut cu 15% mai puține sticle de șampanie în prima jumătate a acestui an, comparativ cu 2023, scrie The London Economic.

De ce scad vânzările de șampanie?

Printre factorii care contribuie la această tendință se numără crizele economice, incertitudinile politice și sociale. Aceste condiții au determinat mulți consumatori să-și revizuiască cheltuielile. Alternativa? Produse mai accesibile și experiențe mai puțin costisitoare. De asemenea, se observă o schimbare în comportamentul consumatorilor, care preferă să investească în experiențe memorabile, cum ar fi călătoriile sau mesele la restaurante, în detrimentul băuturilor de lux.

Compania de produse de lux LVMH raportează o scădere a veniturilor din vânzările de șampanie în 2024. Jean-Jacques Guiony, directorul financiar, spune de ce. „Oamenii nu au motive să sărbătorească.”

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

LVMH a generat venituri de 1,4 miliarde de euro pentru șampanie și pentru vinuri în prima jumătate a anului, în scădere cu 12% față de aceeași perioadă din 2023.

Guiony spune că cererea a scăzut în special în Europa. Acest lucru se datorează și înghețurilor și vremea umedă care au afectat producția de struguri.