• Industria turismului de welness valorează 814 mld.$.
  • HTF: Piața de sleep travel ar putea crește cu 400 mld. $ până în 2028.
  • Six Senses, cu locații pe tot globul, are program de somn organizat.
  • Hilton, Waldorf Astoria sau Conrad Bali oferă și programe de somn.

Mai nou, somnul intră în categoria activități de vacanță. Sleep Travel e noua paradigmă. Mai mulți turiști renunță la itinerarii și trec la perne.

Hilton, Waldorf Astoria sau Conrad Bali au diverse facilități. Park Hyatt New York are o cameră de 83 metri pătrați cu pat inteligent alimentat de A.I. pentru a regla punctele de presiune ale saltelei.
Să nu uităm de Hotelul Zedwell din Londra, special dedicat. Oferă camere izolate fonic, fără distrageri, cum ar fi televizoare și monitoare.


Una dintre cele mai fotate stațiuni este Six Senses, cu locații de pe tot globul, din Grecia până în Fiji.
Vine cu program de somn organizat: meditație și un instrument de urmărire a somnului de două nopți, care oferă indormații despre durata și calitatea somnului, Apoi îți dă îndrumările medicilor. Un sejur de cinci nopți începe de la peste 1.000 USD, iar oaspeții pot merge de obicei de la trei la 10 nopți.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Cum evoluează industria de sleep travel la nivel global

Industria turismului de welness valorează 814 mld. de dolari. Din care, piața de sleep travel ar putea crește cu 400 mld. până în 2028, sau cu 8%, estimează HTF Market Intelligence.

Cât de atractiv este slow travel

Un studiu Carl Friedrik arată:

  • Peste 94% dintre americani vor să experimenteze slow travel, un alt fel de sleep travel.
  • Italia este cea mai la modă destinație pentru călătorii lente, urmată de Spania și Germania.
  • Un american merge în vacanță, în medie, 8 zile/săptămână, deci nu are timp de slow travel.
  • Mai mult de jumătate dintre americani consideră vacanțele stresante și trei sferturi verifică e-mailurile de la serviciu sau primesc apeluri de serviciu în timpul călătoriei.
  • Nouă din zece americani preferă destinațiile mai liniștite și natura decât cumpărăturile sau băile în piscină.
  • Cea mai populară activitate este consumul de alimente și băuturi locale în tandem cu explorarea culturilor locale.

Ce spun specialiștii în somnologie

„Oaspeții apreciază din ce în ce mai mult somnul atunci când călătoresc și vor să se odihnească bine și pe drum. S-au dus zilele când călătorești și te întorci acasă epuizat”, spune Rebecca Robbins, cercetător la Divizia de Medicină a Somnului la Harvard.

Doar unul din trei oaspeți e mulțumit de somn în vacanță, arată același studiu.