Toată lumea face greșeli, dar nu toate costă scump. Vorbesc de miliarde de dolari. Care sunt cele mai costisitoare greșeli din lume?

Prima – Walkie-Talkie, clădirea din Londra care a costat 1,8 milliarde de dolari, un record în Marea Britanie. Mare suma, mare și greșeala arhitecților. O eroare remediată cu 14 milioane de dolari.

“Similar cu majoritatea zgârie-norilor moderni, The Walkie-Talkie are o fațadă de sticlă, care reflectă lumina soarelui. Totuși, spre deosebire de celelalte clădiri înalte, care au de obicei pereți drepti, acest lucru a condus la o problemă pe timpul zilei. Soarele strălucea pe partea de sud a clădirii și, din păcate, această parte prezenta o curbură ușor concavă. Astfel, The Walkie-Talkie reflecta razele soarelui pe stradă și pe casele din acea zonă. Pe timp de vară, razele soarelui au fost de șase ori mai puternice decât în mod normal. În consecință, aceasta a generat o căldură extremă care a topit mașinile parcate și a crăpat trotuarul.”

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Când vine vorba de clădiri înalte, știm că New York nu are cum să dezamăgească, însă Citigroup Center a reușit. Aparent 4 stâlpi nu au fost suficienți pentru a susține o clădire de 280 metri. Iar prăbușirea unei astfel de clădiri, ar fi fost o definiție dezastroasă a jocului domino. Construirea clădirii a costat 872 mil. $, iar repararea ei 195 mil. $.

“În 1978, o problemă majoră a fost identificată. Până atunci, inginerii estimau stabilitatea clădirii calculând vânturile care veneau perpendicular pe clădire. Totuși, nu au calculat punctele de sferturi care lovesc colțurile clădirii. Problema a fost descoperită când inginerul William LeMessurier avea o discuție cu studenta de inginerie civilă, Diane Hartley din Priceton. Ea a susținut că este o clădire instabilă și că se putea prăbuși în orice moment la un vânt mai puternic. Astfel, inginerii au început să facă teste de siguranță structurală și au descoperit că Diane Hartley avea dreptate.”

Dacă te-au impresionat pierderile de milioane de dolari, urcăm cu o treaptă mai sus: la pierderi de miliarde de dolari, iar ”norocosul” este Aeroportul Berlin Brandenburg.

“Aeroportul nu a primit aprobarea necesară pentru a opera ca și aeroport. În plus, au fost instalați în total 67 de kilometri sau 37 de mile de conducte de răcire fără izolație termică. Pentru a rezolva această problemă, zeci de pereți au fost dârmați și conductele au fost înlocuite. Până în prezent, costurile s-au triplat, la un total de 8,3 miliarde de dolari. La 14 ani de la începerea construcției și 9 ani de la data de deschidere planificată inițial, Aeroportul Berlin Brandenburg a fost deschis în 2020.”