• 71% dintre bucureșteni ar folosi mai des bicicleta, dacă ar exista mai multe piste.
  • Capitala ocupă locul 29 în topul orașelor din România în care deplasarea cu bicicleta este considerată facilă.
  • Sibiu, Arad și Oradea se află în topul orașelor cu cel mai înalt grad de satisfacție legat de pistele de biciclete.

71% dintre respondenții din București și 65% dintre cei din alte orașe ale României ar folosi mai des bicicleta dacă ar exista mai multe piste pentru biciclete, conform unei analize Storia. Principalele orașe din România în care locuitorii consideră că se deplasează mai ușor cu bicicletele sunt: Sibiu, Arad, Oradea, Miercurea Ciuc și Reșița. La polul opus este Capitala, pe locul 29.

Orașele și cartierele din România în care locuitorii se deplasează mai ușor cu bicicletele

București se află spre finalul clasamentului la infrastructura pentru bicicliști. Cu cât scorul se apropie de 100, cu atât în orașul sau cartierul analizat deplasarea cu bicicletele este mai ușoară.

Cele mai dezvoltate orașe: Sibiu (scor 69,3), Arad (64,5), Oradea (61,6), Miercurea Ciuc (61,3) și Reșița (58,8). Urmate de Bistrița (57,6), Timișoara (56,8), Alba Iulia (53,4), Galați (53,2) și Drobeta-Turnu Severin (52,7).

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

În rândul orașelor în care locuitorii consideră că pistele pentru biciclete sunt insuficiente se află: Pitești (scor 32), Constanța (29,9), Botoșani (29,6), Craiova (26,6), Călărași (26,4), Târgu Mureș (26,1), Ploiești (25), Târgu Jiu (20,1), Tulcea (16,3) și Brăila (15,5).

Pe primele cinci locuri în topul cartierelor în care locuitorii se deplasează mai ușor cu bicicletele se află cartierul Ștrand și Valea Aurie din Sibiu cu scor 87,9 și 87,8, Aleea Tudor Neculai din Iași (86,8), UTA din Arad (85,6) și Copou din Iași (85,2).

Tot în top sunt: Dimitrie Cantemir din Oradea (scor 85), Gușterița din Sibiu (84,3), Calea Dumbrăvii din Sibiu (82,3), Gai din Arad (81,9) și Bună Ziua din Cluj-Napoca (80,7).

La polul opus, cartierele cu un grad mare de nemulțumire sunt: Anda (scor 6,3), Palazu Mare (6,4), Inel 1 (6,6), Inel 2 (7), Viile Noi (7,3), Palas (9,1), Tomis Plus (9,4) din Constanța, Sălaj din București (scor 9,6), și Km 5 – Constanța (9,7), urmat de Obor din Brăila (9,8).

Cât de des merg românii cu bicicletele VS. cât de des ar merge dacă ar avea infrastructură

36% dintre respondenții din București și 39% dintre respondenții din alte orașe ale țării nu folosesc niciodată bicicletele pentru a se deplasa. În timp ce 19% dintre bucureșteni și 15% dintre locuitorii din alte orașe folosesc bicicletele mai rar de o dată pe lună. 17% dintre respondenții din București și 16% dintre cei din țară merg cu bicicletele de 1-4 ori pe lună.

10% dintre respondenții din București merg cu bicicletele de 2-3 ori pe săptămână, la fel ca cei 11% dintre cei care locuiesc în alte orașe. Există și persoane din București (18%) care merg cu bicicleta mai des de 3 ori pe săptămână, dar și locuitori din alte orașe ale României (19%) care se deplasează cu bicicleta la fel de des.

Există și persoane din Capitală (13%) care nu ar folosi bicicletele mai des chiar dacă ar exista mai multe piste, dar și locuitori din alte orașe (17%) care au oferit același răspuns. Totuși, 16% dintre respondenții bucureșteni, respectiv 18% dintre cei din alte orașe sunt nesiguri în privința utilizării bicicletei în condițiile specificate.