- Tassos Stassopoulos se uită în frigiderele populației și apoi investește, scrie Wired.
- Pe măsură ce oamenii sunt mai bogați și dieta se schimbă, spune CIO-ul Trinetra Investment Management.
- Stassopoulos a renunțat la o investiție în YUM, pe baza analizei dietei populației.
Dacă vrei să știi ce vine-n economie, lasă graficele, ar spune unii. Uită-te-n frigider. Pe măsură ce oamenii sunt mai bogați și dieta lor se schimbă.
Sau spune-mi ce mănânci ca să-ți spun cine ești. Tassos Stassopoulos, CIO-ul Trinetra Investment Management, se uită-n frigiderele oamenilor să-și dea seama din ce clasă economică fac parte.
Mulți spun că au mai puțini bani decât au.
E rece cald la investiții?
Cum reflectă frigiderul mersul banilor?
În general, investitorii se bazează pe datele de piață și previziunile de la marile companii de produse de consum.
Apogeul e când frigider conține alimente care exprimă virtutea colectivă: produse din comerț echitabil, ecologice, fără cruzime, în ambalaje reutilizabile, spune Stassopoulos. Sau, mai simplu, se iau după trend, dar, deja devine o nevoie.
„Aici se încadrează nordicii, spre exemplu. ”
India se află în etapa de eficiență, China este în stadiul de răsfăț, iar Brazilia este deja pe stadiul sănătos, spune executivul.
Stassopoulos face analize în Asia, în special, dar e singurul care procedează așa. Merge și pe principiul: Spune-mi și ce frigider ai, să-ți spun cât ești de bogat.
Se bazează pe economia indiană a frigiderelor și a decis să investească în procesatorii de lactate, companii care transformă laptele în unt, brânză, iaurt și înghețată.
De ce? Indienii le adaugă în coșul de cumpărărturi pe măsură ce veniturile lor cresc.
Randamentele lui, au dovedit că are dreptate, spune el.
Semnalele frigiderului îi pot spune și unde trebuie să cedeze. A renunțat la o investiție în Yum China. Când s-a uitat la frigiderele de acolo, a început să-și dea seama că vine o scădere, pentru că a văzut compoziția mâncării, deci cum erau preparate alimentele.