Retailerii online folosesc trucuri psihologice și instrumente de marketing pentru a-i determina pe consumatori să achiziționeze cât mai multe produse. În timpul pandemiei , comercianții cu amănuntul au învățat să fie din ce în ce mai persuasivi, reușind să aducă vânzările online la cote maxime, scrie Insider.

Experții au explicat pentru Insider strategiile din spatele comercianților cu amănuntul prin care cumpărătorilor le este indusă teama de a pierde cele mai recente și cele mai populare produse. Sunt folosite în acest scop diverse stimulente care să-l facă pe client să adăuge mai multe articole în cărucioarele online, fie prin numeroasele cookie-uri, prin opțiunea de transportul gratuit sau prin alte metode.

Nike și Lululemon sunt două exemple de mari companii care manipulează clientul pentru a crește vânzările, inducându-i teama că va rata produsele dacă nu le achiziționează la timp, spune Manini Madia, profesor adjunct la Columbia Business School și expert în comportamentul consumatorilor. Aplicația Lululemon informează în mod explicit clienții cu privire la câte articole au rămas în magazinul lor online, iar Nike folosește aplicația sa SNKRs pentru a aduna informații despre clienți și a-i face să verifice aplicația frecvent prin notificări, scrie Insider.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

„Există o mulțime de tactici cognitive pe care comercianții cu amănuntul le cunosc și le folosesc în vânzările online. Cele mai multe dintre ele au început în magazinele fizice.”, a declarat Jason Goldberg, director de strategie comercială la firma de marketing Publicis Groupe și expert în comerțul electronic.

Comercianții oferă din ce în ce mai des reduceri de la 10% până la 15% la primele comenzi ale clienților în schimbul unui e-mail și un număr de telefon mobil. Optând pentru e-mailuri și mesaje text, clienții deschid practic ușa pentru a fi contactați despre orice, de la vânzările sezoniere până la ultimele articole disponibile online.

De asemenea, opțiunile de tipul “Cumpărați acum, plătiți mai târziu”, folosite de diverse companii permit cumpărătorilor să achiziționeze articole pe care să le achite prin planuri de plată lunare, un alt mod de a atrage un număr mai mare de clienți.

Doar să fii conștient de aceste tactici de marketing nu este suficient pentru a te proteja de ele, avertizează expertul Goldberg: „Ceea ce poți face este să-ți formezi noi obiceiuri care facă acele tactici mai puțin eficiente asupra ta.”, a explicat el.