Dieselul ajunge la 13% cotă de piaţă de la 28% în T1/2020 pe fondul dispariţiei motorizărilor.

Constructorii auto elimină dreptat motorizările diesel de pe noile modele, motiv pentru care singurele alternative rămân motoarele pe benzină, cele hibride sau pe GPL.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele cinci luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 38,5% faţă de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,0%, scrie Ziarul Financiar.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 23,5% faţă de primele cinci luni din 2021 şi deţin o cotă de 15,0% din total, potrivit calculelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Spre comparaţie, în martie 2020 cota dieselelor era de 28% din piaţa autoturismelor.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după cinci luni din 2022, o cotă de piaţă de 19,9%, care depăşeşte cu 4,9% si 2.329 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

Ca şi în anul 2021, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele „verzi“ au performat, în anul 2022, achiziţiile din această categorie s-au dublat (135,8%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. In acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (513,6%) şi a celor plug-in hybrid (145,0%).

Cu atât mai mult, în primele cinci luni din anul 2022, este de remarcat evoluţia la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1.884 unităţi, model lansat în 2021, Tesla Model 3, 257 unităţi, cu o creştere de 19 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Hyundai Kona cu 206 unităţi, în creştere cu 663,0%, Volkswagen e-UP! cu 128 unităţi, în creştere cu 13,3% şi Renault Zoe cu 124 unităţi, în creştere cu 158,3%.

In ceea ce priveşte autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 140 unităţi, Ă191,7%, urmată de Mercedes Benz GLE cu 126 unităţi, Ă186,4%, Hyundai Tucson cu 105 unităţi, Mercedes Benz GLC cu 95 unităţi, în creştere cu 86,3% şi Renault Captur cu 92 unităţi, în creştere cu 31,4%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 903 unităţi, în creştere cu 27,7% faţă de 2021, urmată de Toyota C-HR cu 765 unităţi şi 14,7% creştere, apoi Toyota RAV4 cu 541 unităţi, în creştere cu 14,4%.

După evoluţia importantă a primelor luni, mai 2022 vine cu o creştere de 18,7% a înmatriculărilor de autovehicule faţă de anul precedent, creştere înregistrată după 4 luni de scădere de la sfârşitul anului precedent.

Raportat la anii anteriori, luna mai 2022 este în creştere cu 41,2% faţă de perioada similară din anul 2020 şi cu 21,8% in scadere faţă de mai 2019.