În weekendul 11-13 noiembrie, în care au avut loc cele mai intense campanii de Black Friday 2022, magazinele online au înregistrat venituri în valoare de aproape 21 milioane de euro, în uşoară creştere, cu 1,5%, faţă de perioada similară de anul trecut, arată datele Limitless Agency.

Cea mai mare comandă de Black Friday a fost un televizor în valoare de 148.731 euro, precizează Limitless Agency, agenţie de marketing online.

Compania a analizat datele a 568 de magazine online, în cele mai intense zile ale ediţiei Black Friday 2022, magazinele online au raportat creşteri între 5% şi 10% per total vânzări. Astfel, veniturile sunt mai mari cu 1,5% (aproape 21 milioane euro), numărul de comenzi mai mari cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu per utilizator mai mare cu 6,2% (2 euro) şi rata de conversie mai mare cu 1% (la 2,4%). Scăderi s-au înregistrat privind comanda medie – cu 2% (la 126 euro), numărul de utilizatori – cu 3% (5 milioane useri) şi număr de sesiuni în eshop-uri – cu 5% (la 7,6 milioane sesiuni).

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Topul industriilor cu cele mai mari venituri în weekend-ul de Black Friday 2022 faţă de 2021 este condus de IT & C: 16 milioane euro, în scădere cu 1,4%, urmată de Fashion: 1,8 milioane euro, în creştere cu 8.5%, Casă & Grădină: 700.000 euro, în creştere cu 30,5%, Auto: 694.000 euro, în creştere cu 19,7%, Librărie: 260.000 euro, în scădere cu 3,2%, Beauty: 195.000 euro, în creştere cu 163,3%, Baby: 172.000 euro, în creştere cu 31,7%, Bijuterii: 142.000 euro, în scădere cu 21,6%, Pharma: 138.000 euro, în creştere cu 59,5% şi Food: 136.000 euro, în scădere cu 14,6%

“Ediţia de Black Friday de anul acesta a fost mult mai aşteptată de consumatorii finali comparativ cu ediţiile anterioare, după cum reiese din analiza noastră internă. Astfel, creşterea vânzărilor de Black Friday a fost generată de alegerea oamenilor de a economisi pe fondul inflaţiei, achiziţionând la reduceri consistente faţă de o zi obişnuită. Spre exemplu, au fost comenzi cu până la 45 de perechi de pantofi, ceea ce este un indicator al faptului că ediţia de Black Friday de anul acesta a fost cel mai bun moment pentru ca românii să-şi îndeplinească nevoile, dar şi pentru a achiziţiona produse mai puţin accesibile la preţuri mai mult mai mici decât într-o perioadă fără promoţii”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Totodată, în perioada 1-13 noiembrie, comparativ cu perioada similară de anul trecut, au fost înregistrate creşteri privind comanda medie – cu aproape 4% (la aproape 116 euro/comandă) şi venitul mediu per utilizator – cu 6% (la 1,68 euro). În acelaşi timp, au scăzut numărul de comenzi – cu 10% (peste 382.000 comenzi), venituri – cu 7,6% (44,3 milioane euro), numărul de utilizatori – cu 3% (aproape 17 milioane useri), numărul de sesiuni în eshop-uri – cu 2,8% (peste 24 milioane sesiuni) şi rata de conversie – cu 2,6% (la 2,05%).

Anul trecut, 26% din utilizatori au făcut cumparaturi în săptămâna de dinainte de Black Friday, 32% au cumpărat în week-end-ul cu Black Friday şi 42% au cumpărat de Black Friday. În 2022, doar 13% din consumatori fac cumparaturi spontate, în scădere de la 36%, în 2021, iar pentru 46% din cumpărătorii online preţul este criteriul principal în decizia de achiziţie.

În ultimii ani, piaţa de ecommerce din România a crescut accelerat, urmând să ajungă la 7 miliarde de euro în 2022, în creştere estimată de 13% faţă de anul trecut. Cea mai mare creştere a fost în 2020, de 30%, în contexul restricţiilor în pandemie, când consumatorii au fost nevoiţi să cumpere online.

În plus, spre deosebire de alte pieţe, în România, nivelul de fidelitate este mai mare, 76% dintre consumatorii români preferând să plaseze comenzi în unul sau câteva magazine online şi doar 45% sunt interesaţi să cumpere de la un retailer nou, în scădere de la 52% în 2021.