• O farmacie din Suedia interzice vânzarea produselor de îngrijire anti-îmbătrânire pentru copii.
  • Între 20-40% dintre clienții au vârsta sub 13 ani.
  • Companii de produse cosmetice încurajează tinerii să nu le cumpere produsele.

Tinerii nu se mai joacă stângaci cu ceea ce se află în trusa de machiaj a mamelor. Un lanț de farmacii din Suedia acționează. Interzice produsele anti-aging clienților sub 13 ani. E un nou trend.  Nebunia îngrijirii pielii ajunge la copii, scrie The Business of Fashion.

“De la vârsta de 9 ani poți vedea copii ce umblă prin raioanele magazinelor de cosmetice sau care postează online rutina lor de îngrijire a pielii în mai mulți pași”, declară Dr. Jodi Ganz, un dermatolog din Atlanta, Georgia.

O farmacie din Suedia interzice vânzarea produselor anti-îmbătrânire în rândul tinerilor

Apotek Hjärtat, deține aproximativ 390 de farmacii în Suedia, și spune că va înceta să mai vândă produse pentru “îngrijirea anti-îmbătrânire a pielii”.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Există și o excepție. Tinerii pot să folosească produsele dacă au acordul părinților sau au o afecțiune a pielii relevantă.

Decizia vine în urma rapoartelor despre îngrijirea pielii în rândul copiilor suedezi cu vârste sub 13 ani. Un lanț de magazine de produse de înfrumusețare spune că 20-40% dintre clienții săi au acum vârsta sub 13 ani.

Obsesia tinerilor determină companiile de produse de înfrumusețare să îi încurajeze să nu le cumpere produsele

Shai Eisenman și echipa sa de la Bubble Skincare au lansat un ser exfoliant în SUA la începutul acestui an, și sfătuiesc tinerii să nu-l cumpere.

Motivul? Serul este prea dur pentru tenul tinerilor.

“Nu este un lucru obișnuit ca un brand să vină și să spună: nu ar trebui să folosiți produsele noastre”, spune Eisenman.

În postări pe TikTok și Instagram, brandul transmite copiilor mai mici să evite produsele sale care exfoliază sau tratează imperfecțiunile.

“L’Oréal, Shiseido, Estée Lauder sunt precaute în a se adresa acestui grup demografic specific, din cauza reacțiilor negative care ar avea loc dacă produsele lor s-ar dovedi nesigure sau ar avea efecte secundare negative”, spune Diana Melencio, un partener general la XRC Ventures, care investește în sectorul frumuseții.

De unde vine obsesia?

Tinerii sunt inspirați de videoclipurile de pe TikTok cunoscute sub numele de “Get Ready With Me”, care arată influenceri care aplică straturi de îngrijire a pielii și machiaj.

Care sunt efectele produselor?

Produsele folosite pe tenul tinerilor sunt dăunătoare pentru bariera pielii. Copiii pot dezvolta alergii la aceste substanțe. Dacă au rutine cu mai mulți pași, poate fi greu de identificat produsul care cauzează problema.