• Vânzările iPhone au un declin de 24% în China, potrivit unui raport Counterpoint Research.
  • Apple are competiție din partea producătorilor locali, ca Huawei.
  • Și rivalii din China au scăderi în volumul vânzărilor, în cele șase săptămâni analizate, dar nu atât de pronunțate ca în cazul Apple.

Vânzările de iPhone înregistrează o scădere bruscă în primele șase săptămâni din an, în China, potrivit unui raport Counterpoint Research. Firma de analiză de piață spune că vânzările sunt cu 24% mai mici. Motivul: Apple se confruntă cu avansul competitorilor locali, ca Huawei, Oppo, Vivo, sau Xiaomi. Cea mai mare presiune vine din partea Huawei, după lansarea modelului Mate 60.

Și companiile locale au scăderi ale volumelor de vânzări, dar nu atât de accentuate ca Apple, în perioada analizată.

De la an la an, însă, Oppo are un declin de 29% în vânzări, Vivi și Xiaomi 15%, respectiv 7%, arată Counterpoint Research.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Ce se vinde mai bine decât iPhone, în China

Cea mai bună performanță este în dreptul Huawei și a subsidiarei Honor, care s-a desprins de compania mamă în 2020, după aplicarea sancțiunilor americane.

În primele șase săptămâni ale anului, Huawei livrează cu 64% mai multe smartphone-uri. Honor are o creștere de 2%.

Apple se confruntă cu tensiuni într-o piață-cheie: China. Anul trecut, Huawei producea surpriza: lansa Mate 60, cu conectivitate 5G, deși sancțiunile americane blocau în mare parte accesul la cipurile și tehnologia necesară conectivității 5G.

Care sunt reacțiile din piață

„Există o erosiune în prinvința Apple, dar și celelalte brand-uri din segmentul premium sunt sub presiunea Huawei”, spune Neil Shah, analist Counterpoint Research, pentru CNBC.

Pe de altă parte, Apple a avut vânzări anormal de mari în prima lună din 2023, în contextul grevelor de la fabricile din China, din ultima parte a lui 2022. Clienții au amânat achizițiile, iar comparația nu e atât de precisă, crede Shah.

Apple are un declin de 2,5% pe bursă, în ultima ședință de tranzacționare. În premarket, are un minus suplimentar de 2%. De la începutul anului, prețul acțiunii Apple are un minus de 6%.