Philip Morris International vrea să reintre pe piaţa americană prin achiziţia Swedish Match, o tranzacţie de 16 miliarde de dolari

Philip Morris International vrea să reintre pe piaţa americană prin achiziţia Swedish Match, o tranzacţie ce s-ar ridica la 16 miliarde de dolari, şi să atace poziţia Altria în cursa pentru a domina piaţa produselor de tutun fără fum, scrie Wall Street Journal.

Producătorul de tutun fără fum Swedish Match a declarat miercuri că board-ul său a fost de acord cu o ofertă cash de 161,2 miliarde de coroane suedeze, echivalentul a 16 miliarde de dolari, din partea Philip Morris.

„Dacă aspiri să fii un lider cu adevărat global, nu poţi ignora cele mai mari pieţe”, a declarat miercuri directorul executiv al Philip Morris, Jacek Olczak, într-un interviu. În SUA, „există loc pentru o serie de produse de la o serie de jucători”.

În 2008, Philip Morris a fost desprinsă din Altria, într-o mişcare care a oferit investitorilor acces direct la pieţele străine de ţigări cu o creştere mai rapidă. Philip Morris vinde acum Marlboro şi alte mărci de ţigări în afara Statelor Unite şi este una dintre cele mai mari companii de tutun din lume. Altria vinde Marlboro în Statele Unite.

Pe măsură ce fumătorii caută alternative mai puţin nocive la ţigări, ambele companii au căutat noi surse de venit investind miliarde de dolari în produse de ultimă generaţie. În 2018, Altria a plătit 12,8 miliarde de dolari pentru o participaţie de 35% în startup-ul de ţigări electronice Juul Labs Inc. Philip Morris, care a fost mai agresivă în trecerea la produse alternative, îşi propune să genereze peste 50% din veniturile nete din produse fără fum până în 2025. Anul trecut, portofoliul său de produse fără fum, condus de dispozitivele IQOS ale companiei care încălzesc în loc să ardă tutunul, a reprezentat aproximativ 29% din veniturile nete, adică 31,4 miliarde de dolari.

În SUA – cea mai mare piaţă a suedezilor de la Match, urmată de Scandinavia – marca de tutun fără fum Zyn cu nicotină în pliculeţe a companiei de tutun domină o categorie care include ofertele rivale ale Altria şi British American Tobacco.

Philip Morris intenţionează să folosească forţa de vânzări şi operaţiunile de producţie din SUA ale Swedish Match pentru a comercializa alte produse fără fum, inclusiv ţigări electronice şi, eventual, dispozitivele sale de tutun încălzit IQOS, a declarat miercuri Olczak. Altria deţine în prezent drepturile exclusive de vânzare a IQOS în SUA. Philip Morris a fost nemulţumită de lansarea lentă a produsului de către Altria, iar cele două companii sunt în dezacord cu privire la faptul că Altria a îndeplinit sau nu etapele de referinţă pentru a-şi reînnoi contractul de licenţiere şi distribuţie după aprilie 2024.