MIT Self-Assembly Lab are rochie 4D. Cum revoluționează AI moda?

Echipa MIT Self-Assembly Lab dezvoltă rochia 4D Knit. Folosește AI pentru a personaliza un articol vestimentar, în funcție de dimensiunile fiecărui client. Elementul central: un braț robot cu șase axe, împrumutat din industria auto. Utilajul tricotează computerizat și activează firele țesăturii printr-un flux de aer cald.

Inițiativa aparține companiei de modă Ministry of Supply, în parteneriat cu Sasha MicKinlay, de la MIT. Firele activate la căldură urmează instrucțiunile de sculptare ale robotului. Sistemul nu folosește ace sau alte tehnici de cusut. Rochia se poate modifica în funcție de stiluri sau preferințe, scrie Designboom.

Cum mai schimbă AI moda, pe lângă rochia 4D

Pe fondul unei creșteri a inteligenței artificiale generative și o recalibrare la obiective de afaceri mai practice, știința datelor și inteligența artificială sunt din nou subiecte fierbinți pentru modă și retail.

Search Generative Experience 

Google testează un instrument de cumpărături AI generativ, numit Search Generative Experience (SGE). Cei care caută un anumit produs online folosesc un mesaj text pentru a genera o imagine a unui produs imaginar. Google găsește apoi articole similare disponibile.

Revoluționarea stilului personal cu ajutorul AGI

Stitch Fix consideră că oamenii și mașinile sunt mai eficiente atunci când lucrează împreună. Modelul de business Stitch Fix al serviciului de styling personal este construit în jurul unor algoritmi care oferă acces la stiliști personali. Tehnologia include un simulator care imită modelul de business, pentru a simula modul în care clienții și stiliștii se vor comporta în viitor.

De la rochia 4D, la stilistul AI al lui Meta

Cea de-a doua generație de ochelari inteligenți Meta, produsă în parteneriat cu Ray-Ban, vine acum cu un asistent de inteligență artificială multimodal. Este disponibil în varianta beta pentru unii utilizatori. Porți ochelarii, te uiți în oglindă și spui: “Hei Meta, uită-te și spune-mi ce se potrivește cu ținuta asta”. Ochelarii vor face o poză pe care o vor analiza, în timp ce asistentul oferă feedback audio cu privire la aspect și sfaturi despre cum să modifici ținuta.

Previziuni și informații despre clienți, de la ChatGPT

Echipa de analiză a consumatorilor de la Tapestry Group utilizează ChatGPT și instrumente similare pentru a identifica tendințele din fashion, spune Alice Yu, vicepreședinte al analizei consumatorilor la Tapestry.

Acest lucru ar putea include utilizarea unui instrument AI generativ pentru a descoperi termeni cheie legați de tendințele emergente sau de cele existente, scrie Vogue Business.

Exit mobile version