• Navele tot mai mari pot aduce riscuri pentru infrastructură, comerț și mediu.
  • Aproximativ 90% din comerțul internațional este transportat prin oceane.
  • Reconstrucția podului Baltimore ar putea costa peste 300 milioane de dolari.

Navele de transport pentru containere reprezintă de zeci de ani o cale eficientă pentru transport. Iar dimensiunile lor sunt tot mai mari. Dar pot fi și un pericol pentru infrastructură, comerț și mediu, arată o analiză Washington Post.
Recent, nava Dali a lovit podul din Baltimore. Accidentul a dus la victime, la perturbarea traficului și afectarea activității economice a multor companii mari. Printre care Home Depot, Bob’s Furniture, IKEA și Amazon. Iar costurile de reconstrucție ale podului se pot ridica la peste 300 de milioane de dolari.

Nava Dali a mai fost implicată într-un accident. A lovit o parte a unui zid de piatră în portul Anvers în 2016. Un incident similar a avut loc în 2021, când nava Ever Given a blocat Canalul Suez timp de o săptămână.

Care sunt impacturile pe care navele de transport le aduc?

Printre posibilie cauze și riscuri se numără dimensiunea enormă a navelor, care le face și ținte ușor de atacat. Posibile dificultăți tehnice sau accidente pot duce ușor la blocarea rutelor maritime. Astfele efectele sunt diverse.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Blocarea rutelor poate avea impact economic și poate bloca sau stagna activitatea marilor companii și comercianți. Spre exemplu, blocarea Canalului Suez din 2021 a costat economia 10 miliarde de dolari pe zi.
În 2023, portul Baltimore a fost canal pentru marfă străină de 81 de miliarde de dolari. Aproximativ 90% din comerțul internațional este transportat prin oceane. Reconstrucția podului Baltimore ar putea costa 316 milioane de dolari.

Impactul asupra mediului? Navele consumă cantități mari de combustibil. Duc la poluare mare și schimbări climatice. Emit aproximativ 3% din emisiile globale de gaze cu efect de seră. Se estimează că emisiile din transportul maritim vor crește cu 50% până în 2050.