• Peste jumătate dintre companii vor reduce valoarea nominală a tichetelor de masă oferite angajaţilor.
  • Peste jumătate dintre companii vor reduce valoarea nominală a tichetelor de masă oferite angajaţilor.
  • O treime dintre angajatori au în vedere să păstreze aceeaşi valoare nominală a tichetelor.

Peste jumătate dintre companii (57%) spun că vor reduce sau nu vor mai creşte valoarea nominală a tichetelor de masă oferite angajaţilor în contextul introducerii unei taxări suplimentare cu 10% pentru CASS, iar 70% dintre firmele care nu acordă acum tichete spun că cel mai probabil nu vor face acest lucru nici în viitor, arată un studiu realizat de Cult Research, citat de ZF.

Potrivit unei decizii a Guvernului din luna iulie, companiile pot creşte valoarea tichetelor de masă la 35 de lei, de al 1 august, şi 40 de lei de la 1 ianuarie 2024.

Studiul mai arată că aproape o treime dintre companiile care acordă acest tip de tichete nu vor mai lua în calcul pentru următoarea perioadă creşteri salariale ale angajaţilor, în cazul în care taxa de 10% este introdusă.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

„Noile măsuri fiscale propuse de Guvern au impact pentru întreg sectorul de business, aşa cum este decizia de taxare a tichetelor de masă cu CASS 10%. Companiile angajatoare care oferă acest tip de beneficiu extra-salarial resimt direct aceste măsuri, tocmai de aceea ne-am dorit să vedem care este perspectiva lor asupra acestui subiect. Rezultatele ne arată că cele mai afectate ar putea fi companiile mici şi mijlocii; mai bine de un sfert dintre angajaţii acestor firme riscă sistarea tichetelor de masă”, a spus Alexandru Zodieru, Managing Partner Cult Research.

Ce arată studiul

Dintre companiile participante la studiu, 57% vor reduce sau nu vor mai creşte valoarea nominală a tichetelor de masă oferite angajaţilor, chiar dacă începând cu 1 august tichetele au fost majorate la 35 de lei.

O treime dintre angajatori au în vedere să păstreze aceeaşi valoare nominală a tichetelor, în timp ce 23% iau în calcul chiar şi scăderea valorii nominale a tichetelor pe care le acordă angajaţilor.

De asemenea, sondajul arată că 50% dintre companii ar putea decide să crească preţul final al produselor sau al serviciilor pe care le oferă, în contextul taxării suplimentare cu CASS 10% pentru tichetele de masă.