Bani să fie. LVMH remodelează cartiere vechi din întreaga lume în piețe și centre comerciale de lux

Louis Vuitton Moët Hennessy, brandul din spatele mărcilor Louis Vuitton, Dior și Fendi, transformă cartierele vechi din întreaga lume în piețe și centre comerciale de lux, scrie The Wall Street Journal.

Pariază miliarde de dolari. Cumpără centre comerciale, hoteluri și depozite vechi, iar apoi le transformă în centre cu utilizare mixtă axate pe mărcile lor.

Compania a intrat în lumea imobiliară în 2010

Burke spune că totul a început când l-a convins pe directorul executiv Bernard Arnault să refacă cartierul de depozite din Miami.

Anul trecut a cheltuit 2,1 miliarde de dolari pentru a achiziționa proprietăți în Paris înainte de Jocurile Olimpice.

Timp de 14 ani, LVMH și un dezvoltator local au preluat blocuri din cartierul de depozite. Chiriile cerute pentru spațiile comerciale din zonă au crescut cu 200% din 2019, scrie Miami Design District.

„Luăm ceva care nu există și când terminăm, apare un centru de oraș cu aspecte rezidențiale, comerciale și culturale”, spune Burke pentru publicație. „Cele mai multe dintre brandurile noastre erau branduri care au trecut prin momente dificile. La fel ca acest imobil, l-am cumpărat pentru că era abandonat. În ruină”.

LVMH nu-i singurul care transformă cartiere vechi

LVMH se numără printre cele câteva branduri care cheltuiesc miliarde de dolari pentru magazine și experiențe de lux. Kering, compania din spatele Gucci și Saint Laurent, a cheltuit 1,4 miliarde de dolari pentru o clădire în Via Montenapoleone din Milano.

Chanel și LVMH sunt interesate să cumpere proprietăți pe Fifth Avenue din New York și pe Champs-Élysées din Paris, scrie Journal.

Unde-s bani, sunt și controverse

„Acesta era un cartier adevărat, cu familii și copii”, spune Amar Sitayeb, proprietarul unui minimarket despre cartierul Marais. „Acum, toate acestea au dispărut”.

Locuitorii din Montreal, unde compania a investit 1,5 miliarde de dolari într-un centru comercial de lux cu destinație mixtă numit Royalmount, sunt îngrijorați de efectul dezvoltării asupra centrului orașului, deja consacrat. Royalmount înlocuiește un sit industrial istoric.

Global News Canada a raportat în 2019 că proiectul va crește traficul cu 20.000 până la 70.000 de mașini zilnic. Compania a reacționat.  A construit o pasarelă pietonală care leagă centrul comercial de rețeaua de transport în comun din Montreal.

Exit mobile version