Avion sau elicopter? Airbus lansează un aparat experimental. The Racer e puțin din amândouă

Airbus Helicopters vine cu un aparat de zbor experimental, jumătate avion, jumătate elicopter, într-un moment în care competiţia se încinge pentru a defini aeronava viitorului, scrie Reuters.

Racer, de 200 de milioane de euro este un model demonstrativ.

Combină rotoarele tradiţionale de elicopter cu două elice orientate spre înainte, în încercarea de a combina stabilitatea şi viteza.

Astfel se scurtează timpii de răspuns pentru misiuni critice precum căutarea şi salvarea.

”Există misiuni în care accesul cât mai rapid posibil în zonă este vital. Vorbim adesea despre ”ora de aur”, spune Bruno Even, CEO-ul Airbus Helicopters. Face referire la fereastra considerată cea mai critică pentru acordarea asistenţei medicale.

Modele ar putea fi oferite şi pentru dezvoltări militare.

Racer a zburat pentru prima dată în aprilie, în prezența a 150 de directori ai industriei, politicieni şi reprezentanţi ai Uniunii Europene, adunaţi la baza Airbus Helicopters din Marignane, sudul Franţei.

Nu este primul “experiment”

Airbus, cel mai mare furnizor civil din lume, experimentează de ani de zile noi modele de elicoptere alături de rivali precum Sikorsky, deţinută de Lockheed, care a doborât recordul de viteză de atunci cu elicopterul său demonstrativ X2, cu peste un deceniu în urmă.

Leonardo conduce un proiect separat de dezvoltare a următoarei generaţii de rotoare basculante pentru uz civil. AW609 este singurul design civil existent, dar încă nu a fost certificat.

Bell spune că designul său cu rotor înclinat V-280 Valor, ales recent de Pentagon, va atinge o viteză de croazieră de 280 de noduri.

Exit mobile version