• Dave Calhoun, CEO-ul companiei, pleacă până la final de an, iar Larry Kellner pleacă din cadrul companiei în luna mai.
  • Stan Deal semnează demisia în 25 martie, iar în locul lui vine Stephanie Pope.
  • Acțiunile Boeing scad cu 26,5% în 2024, cea mai mare scădere din Dow Jones și a doua cea mai mare pierdere din S&P 500.

Conducătorii de la Boeing își depun demisiile. În lanț. Cad pe capete. Sau se prăbușesc pe capete.

Dave Calhoun, CEO-ul companiei, pleacă până la final de an. E disperată nevoie să rezolve defectele de producție, spune el. Larry Kellner, președintele consiliului de administrație al companiei aerospațiale, stă până în mai. Iar Stan Deal, președintele și CEO al Boeing Commercial Airplanes, pleacă cel mai repede. A semnat demisia ieri, iar Stephanie Pope îi ia locul.

Cine e Stephanie Pope, cea care a devenit de ieri CEO al Boeing Commercial Airplanes?

Are o diplomă de licență în contabilitate de la Southwest Missouri State University și un Master în Administrarea Afacerilor de la Universitatea Lindenwood. A fost director financiar al Boeing Commercial Airplanes.

Pope a fost președinte și director executiv al Boeing Global Services. Ea a început acest rol în aprilie 2022. În decembrie 2023, CEO-ul companiei, Dave Calhoun, a anunțat-o pe Pope în calitate de COO. Pope a ocupat funcția de director de operațiuni al Boeing din ianuarie a acestui an. Iar de ieri e CEO al Boeing Commercial Airplanes.

Ce au pățit avioanele în 2024?

Concedierile vin după ce la Boeing a zburat o ușă de pe un Alaskan Airlines 737 Max-9 în ianuarie, ceea ce a condus la un audit FAA (Administrația Federală a Aviației) al producției lor de 737 Max.

Boeing a eșuat mari părți ale auditului. United a suferit, de asemenea, câteva defecțiuni mecanice la avioanele lor Boeing în ultimele luni. Împreună cu un avion LATAM Airlines 787 care a întâmpinat o problemă tehnică care a fost descrisă de un pasager că a căzut „din aer instantaneu”. Aproximativ 50 de pasageri au fost răniți din cauza problemei tehnice de pe Boeing 787, iar 13 pasageri au fost transportați la spital.

Un panou de ușă a explodat la un Boeing 737 Max-9 Alaskan Airlines pe 5 ianuarie 2024. Un avion United 737 s-a prăbușit în timp ce ieșea de pe pistă pe 8 martie 2024, pe aeroportul Houston. Avionul s-a rostogolit în iarbă.

La un United 777 a căzut una dintre anvelopele trenului de aterizare principal în timpul decolării din San Francisco, pe 8 martie 2024. Anvelopa avionului a aterizat într-o parcare și a provocat daune mai multor mașini. Un United 777 care pleacă din Sydney, Australia, a avut o scurgere hidraulică în timpul decolării pe 11 martie 2024.

Unii angajați au spus că mai multe substanțe interzise au fost folosite și vândute la fabrică: cocaină, analgezicele și marijuana.

Alte defecțiuni văzute de clienți la avioane? Șuruburi strânse prost. Mai bine zis nestrânse.

Reputația Boeing este, fără îndoială, pătată de ceea ce s-a întâmplat pe 5 ianuarie. Dar reputația sa a fost deja zdrobită înainte de începerea anului 2024. Accidentele din 2018 și 2019 au ucis toate cele 347 de persoane aflate la bordul a două avioane separate 737 Max 8.

Cum se mișcă Boeing pe bursă?

Boeing are cea mai slabă performanță în 2024 din indicele Dow Jones, format din 30 de companii.

Și al doilea cel mai slab randament din companiile din S AND P 500. Doar Tesla a scăzut mai mult decât producătorul american de avioane civile și militare.

Acțiunile au -26,5% în 2024.

Nu doar Boeing are dificultăți cu aeronavele. Nava de croazieră Carnival „Freedom” a luat foc.