Metaverse Continuum, un spectru digital de lumi, realităţi şi modele de afaceri va transforma modul în care companiile interacţionează cu clienţii, modul în care se lucrează şi felul în care operează organizaţiile, este principala concluzie a raportului Accenture Technology Vision 2022.

Studiul, realizat anual de Accenture şi ajuns la a 22-a ediţie, previzionează principalele tendinţe tehnologice care vor redefini companiile în următorii ani.

Potrivit raportului din 2022, intitulat “Meet Me in the Metaverse: The Continuum of Technology and Experience Reshaping Business,” companiile se îndreaptă către un viitor foarte diferit de cel actual, întrucât tehnologiile precum realitatea extinsă (XR), blockchain-ul, gemenii digitali (digital twins) şi edge computing, converg pentru a remodela experienţele umane.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

În realizarea raportului, Accenture a chestionat peste 4.600 de lideri de afaceri şi de tehnologie din 23 de industrii din 35 de ţări. În această etapă incipientă, 71% dintre directori cred că metaversul va avea un impact pozitiv asupra organizaţiei lor, iar 42% cred că va fi inovator sau transformator.

Accenture operează propriul său metavers, the Nth floor, unde angajaţii companiei participă la procesul de acomodare şi de învăţare a personalului nou angajat sau se întâlnesc şi socializează ca echipe. În acest an, compania se aşteaptă ca peste 150.000 angajaţi noi să lucreze în metavers în prima lor zi.

Raportul Technology Vision 2022 identifică patru tendinţe cheie pe care companiile vor trebui să le abordeze:

• WebMe: “Me” de la Metaverse – Strategiile de afaceri sunt construite pentru internetul de astăzi, o lume digitală în care platformele nu au adesea interoperabilitate şi portabilitatea datelor. Metaverse şi Web3 sunt următoarea generaţie a internetului; mai degrabă decât să fie o colecţie disparată de site-uri şi aplicaţii, privind în viitor, metaversul va duce la o experienţa într-un mediu 3D în care mutarea dintr-un „loc” în altul va fi la fel de simplă ca mersul dintr-o cameră în alta. 95% dintre directori cred că viitoarele platforme digitale trebuie să ofere experienţe unice, permiţând utilizarea datelor clienţilor pe diferite platforme.

• Lumea Programabilă: Planeta Noastră, Personalizată – Pe măsură ce tehnologiile avansate precum 5G, calculul ambiental (ambient computing), realitatea augmentată şi materialele inteligente progresează, mediile digitale vor fi integrate în lumea noastră fizică. Aceste medii nu vor schimba doar modul în care oamenii se implică în mediul virtual, ci vor redefini tot ceea ce este construit în ele, felul în care oamenii simt şi interacţionează şi controlul pe care îl au asupra lor. Mai concret, 92% dintre directori sunt de acord că organizaţiile de vârf vor depăşi graniţele lumii virtuale, crescând nevoia de persistenţă şi de navigare fără întreruperi între lumea digitală şi cea fizică.

• Irealul: Din Sintetic, Autentic – Afacerile şi mediile se bazează din ce în ce mai mult pe date generate de AI care reflectă în mod convingător lumea reală. Mai mult ca niciodată, inteligenţa artificială este cea mai importantă pentru companii, deoarece companiile şi consumatorii deopotrivă trec de la a lua în considerare ceea ce este real versus ireal, la ceea ce este autentic – nu doar în ceea ce priveşte conţinutul şi algoritmii unei companii, ci întregul brand. Cu lumea virtuală pe cale să devină realitate, acum este timpul ca antreprenorii să-şi îndrepte atenţia în zona aceasta. Deja, 96% dintre directori raportează că organizaţiile lor s-au angajat să autentifice originea datelor lor şi să utilizeze inteligenţa artificială.

• Calcularea Imposibilului: Maşini noi, Posibilităţi noi – Apariţia unei noi clase de dispozitive permite organizaţiilor din diverse industrii să extindă limitele a ceea ce calculatoarele pot rezolva. Instrumente precum calculul cuantic şi calculul inspirat din biologie permit companiilor să rezolve probleme prea costisitoare, ineficiente sau imposibile pentru calculul tradiţional. Pe măsură ce „marile provocări” devin operaţiuni banale, modul în care companiile concurează, oferă valoare şi colaborează se va schimba radical; aproape toţi (94%) directorii au fost de acord că succesul pe termen lung va depinde de utilizarea calculatoarelor de generaţie AI pentru a rezolva provocările aparent fără soluţie.

Companiile orientate spre viitor navighează simultan în incertitudinea pieţelor actuale, în timp ce încep să concureze în Metaverse Continuum. Spre exemplu, lucrând cu Microsoft şi Accenture, compania Mars înglobează gemenii digitali, element fundamental al metaversului, pentru a reduce risipa, pentru a creşte viteza şi capacitatea şi pentru a da putere asociaţilor săi să ia decizii în timp real de-a lungul lanţului de aprovizionare. Mars va extinde acest concept la dezvoltarea de produse cu simulări digitale care iau în considerare factori precum clima şi perturbările fluxului de logistică, menţinând în acelaşi timp o vizibilitate mai mare de la punctul de fabricare până la locul de consum.