- Circa 29% dintre Gen Z nu vor studii superioare, arată un studiu Deloitte.
- Gen Z și Millennials se axează pe echilibrul dintre viața personală și cea profesională.
- Înainte de a accepta să lucreze pentru o companie, Gen Z vor să vadă care este impactul asupra mediului pe care respectivul business îl generează.
Generația Z, născută între 1997 și 2012, reprezintă o schimbare de paradigmă în ceea ce privește aspirațiile profesionale ale tinerilor. Spre deosebire de generația Millennials, care a fost adesea caracterizată de dorința de a avea un loc de muncă stabil într-o corporație, membrii Gen Z manifestă un spirit antreprenorial tot mai pronunțat, scrie ZF, conform ultimului studiu Deloitte.
Ce mai arată studiul despre Generația Z?
Circa 29% dintre tinerii Gen Z din România spun că nu îşi doresc studii superioare, motivul ales de 20% dintre aceştia fiind visul de a deveni antreprenor, arată datele din ediţia de anul acesta a Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey.
La nivelul tinerilor există un optimism în creştere faţă de anul trecut, astfel că ei cred că vor câştiga mai bine, deşi nu au încredere în evoluţia economiei. Banii câştigaţi li se vor duce cu precădere spre un anumit gen de companii şi probabil tocmai din această zonă vor ieşi şi viitoarele idei antreprenoriale ale Gen Z.
Conform studiului Deloitte, circa 29% dintre tinerii Gen Z din România nu mai doresc să urmeze studii superioare, motivul principal fiind dorința de a deveni antreprenori. Această tendință reprezintă o schimbare semnificativă față de generația Millennials, care a fost adesea caracterizată de aspirația de a avea o carieră corporatistă.
Aproximativ 70% dintre tinerii Gen Z la nivel global au un spirit antreprenorial ridicat, mai mult decât orice altă generație anterioară. În România, 20% dintre tinerii Gen Z intervievați au declarat că își doresc să devină antreprenori. Jumătate dintre tinerii români din Gen Z decid să rămână în țară la studii și apoi să se angajeze tot aici.
Pe ce valori se axează Gen Z?
- Sustenabilitate: 46% dintre tinerii Gen Z din România declară că proveniența locală a ingredientelor și produsele “Made in Ro” sunt importante în decizia lor de cumpărare, iar pentru peste 60% contează ca produsul să fie sustenabil.
- Flexibilitate: Tinerii Gen Z pun un accent deosebit pe echilibrul între viața profesională și personală, preferând modele de lucru flexibile.
- Autenticitate: Membrii Gen Z caută branduri și companii autentice, care reflectă valorile și stilul de viață al acestei generații.
Generația Z reprezintă o schimbare de paradigmă în ceea ce privește aspirațiile profesionale ale tinerilor. Dorința de a deveni antreprenori, combinată cu valori precum sustenabilitatea, flexibilitatea și autenticitatea, vor conduce la apariția unor noi modele de afaceri inovatoare în următorii ani.