- Leonard Lauder a inventat lipstick index, pentru măsurarea vânzărilor.
- În toamna lui 2001, vânzările de ruj din SUA au crescut cu 11%.
- Tot în 2001, a urmat o recesiune, în septembrie.
Că tot se vorbește zilele astea de recesiune, te-ntrebi dacă vine. Citește pe buze. Dacă sunt roșii, probabil și bursele la fel. Leonard Lauder, președintele Estée Lauder a inventat lipstick index special pentru asta.
Dacă vânzările de ruj cresc, suntem mâncați. E recesiune.
Vrei exemple? În timpul recesiunii economice din 2001, femeile înlocuiau achizițiile mai scumpe cu pick-me-up-uri, adică produse care te fac să te simți bine, dar la un preț mai redus. Tot în toamna lui 2001, vânzările de ruj din SUA au crescut cu 11%.
Și în timpul Marii Depresiuni, vânzările de cosmetice au crescut per total cu 25%. Deci, recesiune.
În era covid s-a schimbat puțin paradigma. Nu mai erau rujurile indicatorul, că-l ascundeai sub mască, dar a fost înlocuit de moisturizing index, produse de îngrijire personală pentru work from home.
Apoi, a revenit indexul original, prin 2021, vânzările de rujuri aveau +80%
Cum evoluează piața globală de beauty?
Piața globală de ruj e undeva la 10,5 miliarde de dolari anul ăsta. Până în 2029, ar ajunge la 14,5 miliarde, spun statisticile. Asta nu indică neapărat recesiune, sau…?
În 2023, vânzările ajung la 550 milioane de dolari, de la 188 milioane în 2022. După statistici 122,6 milioane de femei foloseau ruj și lipgloss în 2020. Cifra ar ajunge la 124,7 milioane anul ăsta.
Dacă ne uităm la Sephora și LVMH, cifrele sunt iar pattern. LVMH are un plus organic de 7% la Parfumuri & Cosmetice în T1/2024. Sephora a contribuit mult aici. Are +11% în vânzări pe T1. Vânzările L’Oréal au crescut și ele cu 9,4%.
Vrei să știi care-s trendurile? În afară de a folosi rujul pe post de blush, mai sunt și fard de obraz portocaliu, piele sidefată, sun Kissed Blush, și, bineînțeles, glitter.
- Și, bineînțeles, glitter