• LVMH’s Fred, TAG Heuer sau Prada apelează la diamante lab-grown.
  • Producătorii și brandurile testează posibilitățile de design inovator ale diamantelor cultivate în laborator.
  • Teilor Holding prezintă DAAR, brand de bijuterii sustenabile de lux.

Diamantele lab-grown sunt similare cu cele naturale, dar sunt produse într-un mediu controlat, scrie The Business of Fashion.

Mai etic, mai accesibil și la fel de spectaculos. Diamantele lab-grown sunt disponibile în diverse forme și dimensiuni. De la diamante de mici dimensiuni pentru aplicații industriale până la diamante mari pentru bijuterii.

Prada, producătorul de ceasuri TAG Heuer și bijutierul Fred, deținut de LVMH, au lansat noi produse cu pietre cultivate în laborator în ultimele luni.

Titlurile zilei

INVESTESC, DECI TRĂIESC
MOTIVAȚIA E PRIMA DIN PORTOFOLIU
CUM EDUC BANUL SĂ CREASCĂ?
PUN DEOPARTE SĂ-MI FAC PARTE
SUNT 95 DE ANI DE LA BLACK TUESDAY
BOEING ÎȘI CREȘTE LICHIDITATEA

În octombrie, Prada prezenta colecția de bijuterii cu diamante create în laborator în forma logo-ului său triunghiular.

Cu o lună înainte, Fred a prezentat diamantele de culoare albastră, create pentru a reflecta jocul luminii soarelui pe mare.

TAG Heuer a prezentat primul său ceas cu pietre cultivate în laborator în 2022. Iar în ianuarie, anul acesta, a venit cu unul cu diamante galbene.

Vânzările globale de diamante lab-grown sunt în creștere

Diamantele crescute în laborator fac circa 50% din piața nunților. Iar vânzările globale continuă să crească. Estimările arată că vor ajunge la 18 miliarde de dolari în 2024, potrivit analistului din industria diamantelor Paul Zimnisky. O parte din ceea ce determină această creștere este progresul pe scară largă în ceea ce privește calitatea.

România nu face excepţie

Piaţa locală de bijuterii cu diamante lab-grown este în creștere.

Teilor Holding prezintă DAAR, un brand de bijuterii sustenabile de lux. Produsele sunt făcute cu diamante create în laborator.

Brandul de bijuterii DAAR face parte din grupul TEILOR. Primul magazin dedicat a fost deschis în 2023, în Promenada Craiova.

Brandul a fost lansat ca parte a eforturilor companiei de a limita impactul asupra mediului.

“România este o piaţă în plină dezvoltare. Clienţii se informează mult înainte de a cumpăra, ceea ce este foarte bine. Ideea de a purta un diamant făcut în laborator li se pare inedită.”, spune Lucian Constantinescu, manager LCMH Modern Art.