• Gen Z cheltuie pe vacanțe scumpe și genți de designer, decât să economisească.
  • Tinerii aleg să ia sfaturi de la influenceri, decât să asculte de consilierii financiari tradiționali.
  • Gen Z cred că nu vor ajunge să-și permită o locuință, așa că trăiesc clipa și cheltuie „de moment”.

Celor din Gen Z nu le mai pasă de bani. Iau sfaturi de la influenceri și-i aruncă-n stânga și-n dreapta, sub amenințarea că vor sta toată viața cu părinții.

Și paradigma se schimbă. Să te stabilești la casa ta și să culegi roadele muncii tale mai târziu nu mai sunt de interes pentru generațiile tinere.

Aleg să meargă în excursii sau vacanțe scumpe să se îmbrace de la designeri și să-și cumpere parfumuri scumpe.

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
NETANYAHU ȚINE UN DISCURS ÎN CONGRESUL SUA
FLORIN TALPEȘ APARE LA NYSE ȘI NMS TV
FERRARI BAGĂ CRIPTO ÎN VITEZĂ
LOEWE FURĂ PRADA
ANAF ÎȘI FACE NORMA DE COLECTARE

Caviarul a înregistrat o creștere în vânzări, datorită tendințelor alimentate de TikTok, care au inspirat generația Z.

Clubul privat Velloy promite membrilor săi acces la călătorii de lux, experiențe și produse exclusive de designer. Gen Z generează cel mai mult din veniturile lor.

Vor să-i impresioneze pe urmăritorii din social media, spune Hugo Cannon, fondatorul serviciului de concierge.

Cumpără genți pe care le consideră a fi de lux, dar nu cumpără, spre exemplu, un Birkin, deși s-ar alege cu randamente la de 2-3 ori prețul, adaugă Cannon.

Însă, Gen Z consideră că investesc în ei.

Deși sunt avertizați că vor ajunge să locuiască toată viața cu părinții, 90% dintre persoanele cu vârsta între 18 și 34 de ani ar lua în considerare să cumpere de la un brand de lux.

Într-o criză a costului vieții, 17% dintre tinerii de astăzi descriu luxul ca inaccesibil, conform raportului The Luxury Refocused.

Merg pe principii precum: „Nu mă interesează nici măcar să mă gândesc la ce se va întâmpla peste 5-10 ani”sau „Voi trăi momentul, voi cheltui banii pe care îi am, chiar dacă trăiesc de pe o zi pe alta.”

Gen Z nu mai au încredere în „tradiție”

Gen Z urmăresc mai mult tendințele de investiții din social media, decât ce spun consilierii financiar avizați. Nu au încredere în consilierii bancari tradiționali.

Tinerii sunt un motiv pentru care a crescut cererea de conținut online în formă mai lungă.

Generația Zer are preferă informațiile financiare care sunt furnizate pe o interfață bazată pe tehnologie, în primul rând mobil, spune Rhodri Preece, șef de cercetare la CFA Institute.

Tinerii se informează mai mult despre activele nereglementate, cum ar fi criptomonedele.

Nu mai au speranța că-și pot cumpăra o locuință în viitor, pentru că sunt prea scumpe. E un fel de auto-sabotare. Cheltuie în prostie ca să scape de stres.