- Stemata e un brand care aduce arhitectura românească la încheietura mâinii.
- Ionuț-Cătălin Mihalache a terminat liceul la Urziceni și a venit în București să facă Arhitectură.
- Business-ul Stemata a început cu o investiție inițială de circa 35.000 de euro.
Cum dai timpul înainte din rever? Stemata e un brand care aduce arhitectura românească la încheietura mâinii. E un business pornit din Urziceni, cu stil.
Ionuț-Cătălin Mihalache a terminat liceul la Urziceni și a venit în București să facă Arhitectură.
Cum facultatea era scumpă, a început să vândă, pe Instagram și Facebook, ceasuri aduse din Turcia.
De aici, și-a dezvoltat propriul business în producția de ceasuri, cu o investiție inițială de circa 35.000 de euro.
Cum evoluează Stemata în climatul economic actual?
De la înființare și până acum, a trecut peste o pandemie, conflicte și condiții macroeconomice volatile.
Anul acesta, Stemata de la Urziceni atrage atenția unui grup de antreprenori cu afaceri de peste 10 milioane de dolari, fiecare. Care convinge fondatorul să lanseze un ceas automatic la 1.000 de euro, cu sistem elvețian.
Cum evoluează piața ceasurilor de lux în 2024?
Deși, la început de an, piața pierdea din avânt, industria e una dintre cele mai performante.
Exporturile elveţiene de ceasuri au crescut modest în ianuarie, în condiţiile în care creşterea economică a încetinit, iar cererea slabă pentru ceasurile de lux afectat sectorul, scrie Bloomberg.
La noi, totuși, piața a depășit 3 miliarde de lei anul trecut.
Cifra de afaceri a companiilor din piața de ceasuri și bijuterii din România a crescut cu 18% față de 2021 și a fost cu 210% mai mare decât în 2013, până la nivelul record de 2,6 miliarde de lei în 2022, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.