• Este nevoie de semafoarele cu patru culori pentru mașinile autonome, fără șofer.
  • Pe măsură ce camioanele și mașinile devin tot mai inteligente, cele trei culori ale semaforului ar putea fi în pragul unei schimbări, scrie Associated Press.
  • Ar trebui ca jumătate din mașini să fie autonome pentru schimbarea definitivă a semafoarelor.

Semafoarele ar putea avea peste câțiva ani patru culori: roșu, galben, verde și alb. De ce? Este nevoie de dirijare în trafic pentru mașinile autonome, fără șofer.

De ce este nevoie de patru culori la semafoare?

Apar tot mai multe mașini autonome, fără șofer, iar dirijarea lor în trafic este tot mai grea. Autoritățile din Michigan încep să lucreze la un astfel de sistem.

Pe măsură ce mașinile și camioanele devin tot mai inteligente și mai conectate, cele trei lumini de semafor care controlează fluxul de trafic de mai bine de un secol ar putea fi, în pragul unei transformări majore, scrie Associated Press.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Cercetătorii explorează modalități de utilizare a funcțiilor din mașinile moderne, cum ar fi GPS-ul, pentru a face traficul mai sigur și mai eficient. Upgrade-urile ar putea elimina complet luminile roșii, galbene și verzi de astăzi și astfel, ar putea ceda controlul mașinilor fără șofer.

Henry Liu, profesor de inginerie civilă care conduce un studiu la Universitatea din Michigan, spune că lansarea unui nou sistem de semnalizare ar putea fi mult mai aproape decât își dau seama oamenii. „Ritmul progresului inteligenței artificiale este foarte rapid și cred că se apropie”, spune el.

Apariția vehiculelor conectate și automatizate prezintă o lume de noi posibilități pentru semnalele de circulație.

Fluxurile de trafic este reimaginat și de o echipă de la Universitatea de Stat din Carolina de Nord, condusă de Ali Hajbabaie, profesor asociat de inginerie. În loc să elimine semnalele de circulație de astăzi, Hajbabaie sugerează adăugarea unui al patrulea semafor, poate unul alb, pentru a indica când există suficiente vehicule autonome pe drum pentru a prelua conducerea și a conduce.

Cercetările lui Hajbabaie se referă la o „fază albă” și posibil chiar la o lumină albă, culoarea specifică nu este importantă, spune el.

Utilizarea unei astfel de abordări ar dura ani de zile, pentru că ar fi necesar ca aproximativ 50% dintre vehiculele de pe drum să se conducă singure pentru a lucra, spune Hajbabaie.