• Mașinile își păstrează mai bine valoarea în 2023, comparativ cu 2019.
  • Înainte de pandemie, valoarea mașinilor scădea în medie cu 50% în 5 ani.
  • În prezent, deprecierea medie a unei mașini este de 38% în 5 ani.

Mașinile își păstrează mai bine valoarea în anul curent, comparativ cu 2019, arată o analiză iseecars, realizată pe vânzările a peste 1,1 milioane de mașini în perioada noiembrie 2022-octombrie 2023.

Motivul? Reducerea producției de mașini noi în timpul pandemiei și oferta restrânsă de mașini uzate din prezent.

Știm că mașinile își pierd din valoare de la primul km rulat.

Titlurile zilei

IOHANNIS FACE DECLARAȚII DUPĂ DECIZIA CCR
UE SEMNEAZĂ ACORD CU MERCOSUR
SE ANULEAZĂ PRIMUL TUR
CU CE DOBÂNZI VINE TEZAUR?
CE SE ALEGE DE BVB?
COMISIA EUROPEANĂ INTENSIFICĂ MONITORIZAREA TIKTOK

Totuși, sunt și unele care își mențin valoarea mult mai bine decât altele.

Care sunt concluziile analizei?

EV-urile își pierd, în medie, jumătate din valoare în 5 ani.

Camioanele și mașinile hibrid își pierd cel mai puțin din valoare, cu 35%, respectiv 37% în medie.

Mașinile sport, SUV-urile mici și mașinile economice își păstrează cel mai bine valoarea.

SUV-urile și sedanurile de lux sunt în topul listei de vehicule cărora le scade valoarea.

Înainte de pandemie, mașina medie își pierdea aproximativ 50% din valoare în 5 ani. Acum, deprecierea medie e de 38%.

Care e topul mașinilor care se depreciază cel mai puțin în 5 ani?

  1. Porsche 911 (coupe), -9,3%.
  2. Porsche 718 Cayman, -17,6%
  3. Toyota Tacoma, -20,4%
  4. Jeep Wrangler/Wrangler Unlimited, -20,8%
  5. Honda Civic (sedan/hatchback), -21,5%

Ce mașini își pierd cel mai mult din valoare în 5 ani?

  1. Maserati Quattroporte, -64,5%
  2. BMW 7 Series, -61,8%
  3. Maserati Ghibli, -61,3%
  4. BMW 5 Series (hybrid), -58,8%
  5. Cadillac Escalade ESV, -58,5%

Cum arată piața de EV-uri?

Vehiculele electrice sunt un segment în creștere rapidă în întreaga lume.

În SUA, la final de 2022, din 281 de milioane de mașini înregistrate, 1,2% erau EV-uri sau plug-in hybrid. Adică 3,37 milioane de vehicule.

În România, în noiembrie s-a atins borna de 40.000 de mașini electrice înmatriculate, arată o analiză lektri. O creștere de 60% în 2023 față de cifrele din anul precedent. La noi în țară sunt înregistrate 10 milioane de autovehicule.

Clasamentul general al EV-urilor din România:

  1. Dacia Spring (16.263 de mașini sau 39,91% din total)
  2. Renault ZOE (2.325 de mașini sau 5,71% din total)
  3. Tesla Model Y (2.279 de mașini sau 5,59% din total)
  4. Tesla Model 3 (2.255 de mașini sau 5,53% din total)
  5. Volkswagen eUP! (1.793 de mașini sau 4,40% din total)