• China va deveni cel mai mare exportator de maşini al planetei depăşind în acest an Japonia.
  • Companiile sunt nevoite să se adapteze din cauza scăderii cererii interne.
  • „Avem un surplus de 25 de milioane de unităţi care nu sunt folosite”.

China va ajunge în acest an cel mai mare exportator de maşini al planetei, depăşind Japonia, scrie Financial Times. Momentul va marca sfârşitul deceniilor de dominaţie ale companiilor europene, americane, japoneze şi sud-coreene.

Fabricile chineze au produs mai multe maşini decât poate economia autohtonă să absoarbă, din cauza declinului rapid al motoarelor pe combustie, explozia în popularitate a maşinilor electrice şi scăderea nevoii de a deţine un vehicul personal în rândul populaţiei tot mai urbanizate.

„Avem un surplus de 25 de milioane de unităţi care nu sunt folosite”, a declarat Bill Russo, fost şef al Chrysler China.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Anii de beneficii fiscale şi economice acordate au sporit competitivitatea Chinei în sectorul automobilelor. Producătorii interni precum BYD vând acum mai mult decât nume sonore ale industriei occidentale şi explorează oportunităţi internaţionale.

Volumul exporturilor chineze sunt pe cale să depăşească Japonia, după ce au depăşit anterior Coreea de Sud în 2021 şi Germania în 2022, potrivit datelor Moody’s.