• Producătorii chinezi de EV-uri câtigă 11% din piața europeană, pe fondul temerilor legate de tarifele impuse de UE, în iunie.
  • Tarifele pentru mașinile electrice fabricate în China variază între 17% și 38%, în funcție de cooperarea companiilor cu investigațiile UE.
  • SAIC, deținută de stat, e responsabilă pentru cea mai mare creștere a vânzărilor în iunie.

Piața de EV-uri din Europa este condusă de producătorii din China, cu o cotă record de 11% în iunie. Creșterea a fost alimentată de o panică a consumatorilor care au vrut să cumpere mașini înainte de intrarea în vigoare a tarifelor impuse de Uniunea Europeană. Tarifele pentru mașinile electrice fabricate în China variază între 17% și 38%. Situația generează competiție pe piață și tensiuni comerciale între cele două piețe.

De ce crește UE taxele pentru EV-uri?

UE impune tarife asupra mașinilor electrice fabricate în China ca răspuns la acuzațiile de subvenționare neloială a industriei auto chineze. Tarifele variază de la 17% pentru companiile care au cooperat cu investigațiile UE, până la 38% pentru cele care nu au colaborat, cum ar fi SAIC, proprietarul mărcii MG. Măsurile sunt implementate pentru a proteja producătorii europeni care se confruntă cu o concurență mare din partea mașinilor electrice mai ieftine din China.

Impactul asupra vânzărilor

Vânzările de mașini electrice din China în Europa cresc cu 11%. SAIC înregistrează aproape 13.400 de unități vândute, ceea ce depășește rivalul BYD. Creșterea e parțial determinată de consumatori care au vrut să evite tarifele, ceea ce a dus la o tendință de cumpărare anticipată. 40% din aceste vânzări au fost realizate de dealeri, nu de consumatori individuali.

Titlurile zilei

CUM SE MIȘCĂ BURSELE?
NETANYAHU ȚINE UN DISCURS ÎN CONGRESUL SUA
FLORIN TALPEȘ APARE LA NYSE ȘI NMS TV
FERRARI BAGĂ CRIPTO ÎN VITEZĂ
LOEWE FURĂ PRADA
ANAF ÎȘI FACE NORMA DE COLECTARE

Reacții comerciale

Oficialii de la Beijing spun că măsurile sunt protecționiste. Asta a generat temeri de contramăsuri din partea Chinei, care ar putea afecta exporturile europene, inclusiv produse de lux precum coniacul francez. Companiile auto europene, cum ar fi Volkswagen, care au joint ventures cu producători chinezi, sunt îngrijorați din cauza impactului pe care aceste tarife îl pot avea asupra afacerilor pe care le conduc.

Pe măsură ce UE își consolidează poziția împotriva subvențiilor neloiale din China, piața de EV-uri va continua să evolueze rapid. Tarifele impuse nu doar că afectează prețurile și disponibilitatea mașinilor electrice pe piața europeană, dar și relațiile comerciale internaționale.